تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024

آذربایجان غربی رتبه نخست کشور در راه‌اندازی مجدد واحدهای راکد را به خود اختصاص داد

  • کد خبر : 13307
  • 21 بهمن 1398 - 5:58
آذربایجان غربی رتبه نخست کشور در راه‌اندازی مجدد واحدهای راکد را به خود اختصاص داد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشور در راه‌اندازی واحدهای راکد را در ۹ ماهه امسال کسب کرد

علی عبدلی بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی یکی از شهرک‌های مادرتخصصی و پیشران توسعه صنعت بوده و اگر بتواند زیرساخت‌های مناسب را تهیه و در اختیار صنعتگران قرار دهد توسعه صنعت به خوبی اتفاق می‌افتد.

 

وی با تأکید بر اینکه آذربایجان‌غربی می‌تواند از استان کشاورزی خارج شده و تبدیل به یک استان صنعتی شود افزود: از سوی دیگر آذربایجان‌غربی می‌تواند از ظرفیت‌های مرزهای مشترک با کشورهای همسایه که بزرگترین محل تجارت ایران می‌تواند باشد، استفاده کند.

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی در ۲۲ ماه گذشته جزو استان ۲۸ کشور بود تصریح کرد: اما خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته، هم اکنون جزو ۱۰ استان برتر کشور و همتراز استان‌هایی همچون قزوین است.

 

عبدلی با بیان اینکه در سال گذشته شرکت شهرک‌های صنعتی استان در جذب سرمایه‌گذار خارجی رتبه نخست کشور را به دست آوردخاطر نشان کرد: در سال ۹۷ بالغ بر ۴۰ میلیون دلار سرمایه خارجی جذب شد.

 

وی با ابراز خرسندی از اینکه آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشور در راه‌اندازی واحدهای راکد را در ۹ ماهه امسال کسب کرد ادامه داد: در این مدت در سطح کشور ۹۳۶ واحد به چرخه تولید بازگشتند که ۱۰ درصد آنها سهم آذربایجان‌غربی بود.

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: در سال ۹۶ تنها ۱۱ هکتار زمین صنعتی در اختیار صنعتگران قرار داده شده بود؛ اما در سال گذشته ۳۲ هکتار و در سال جاری نیز به ۳۷ هکتار رسید.

 

عبدلی با اشاره به تامین آب شهرک صنعتی فاز سه ارومیه اذعان کرد: با وجود اینکه این شهرک در حریم دریاچه ارومیه است، اما آب آن به میزان ۶۲ لیتر بر ثانیه انجام شد.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=13307

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.