تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

آمادگی مدیران استانی برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه راه و جاده

  • کد خبر : 12289
  • 27 آذر 1398 - 14:32
آمادگی مدیران استانی برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه راه و جاده
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: برای ایجاد مجتمع های بین راهی و مسافرپذیر آماده همکاری با سرمایه گذاران هستیم و در زمینه ارائه تسهیلات نیز از مسئولان و مدیران استانی وعده همکاری و تسهیل امور را گرفته ایم.

ارسلان شکری ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته راهداری و حمل و نقل برگزار شد، بیان داشت: آذربایجان‌غربی با وجود داشتن ۶ پایانه مرزی و نیز همسایگی با ۳ کشور و داشتن ۱۰ درصد ترانزیت کشور، سهم بسزایی در امر حمل و نقل و مبادلات دارد.

 

وی افزود: حمل و نقل از مولفه‌های اساسی توسعه اقتصادی در کشور است و در این میان تلاش رانندگان موجب سهولت در دستیابی به اقلام می‌شود و راحتی خانواده‌ها را در پی دارد. به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به حوزه حمل و نقل شود.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به توانمندی استان برای جذب سرمایه گذار در زمینه راه و جاده، تصریح کرد: در این خصوص برای ایجاد مجتمع های بین راهی و مسافرپذیر آماده همکاری با سرمایه گذاران هستیم و در زمینه ارائه تسهیلات نیز از مسئولان و مدیران استانی وعده همکاری و تسهیل امور را گرفته ایم.

 

شکری، در خصوص قراردادهای منعقد شده توسط این اداره‌کل نیز خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون تعداد ۱۳۴ فقره قرارداد با مبلغی بالغ بر ۱۴۲۰ میلیارد ریال منعقد شده که این میزان در طول سال ۹۷ به دلیل مشکلات موجود در حوزه قیمت مصالح و عدم مشارکت پیمانکاران ۱۵۵ فقره به ارزش ۱۶۶۷ میلیارد ریال بود

 

وی  با اشاره به متوسط عمر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان، اضافه کرد: متوسط عمر ناوگان باری آذربایجان‌غربی تا آخر آبان‌ماه ۱۶٫۷۴ درصد بوده که در مقایسه با عمر ناوگان کشوری یعنی ۱۷٫۲۱ درصد از وضعیت بهتری برخوردار هستیم.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی بیان داشت: تنها حدود نیمی از راه‌های روستایی این استان آسفالته هستند، و در این زمینه وضعیت مناسبی نداریم و با برنامه‌ریزی‌های استانی و ملی در صدد رفع کمبودها هستیم.

 

شکری  در مورد وضعیت موجود زیرساخت جاده‌ای آذربایجان‌غربی، خاطرنشان کرد: طول کل راه‌های استان ۱۲ هزار و ۵۱۸ کیلومتر است که معادل ۱۸ هزار و ۸۵۴ کیلومتر راه همسنگ است، این راه‌ها شامل ۹۵۶ کیلومتر بزرگراه اصلی، ۲ هزار و ۲۳۳ کیلومتر راه فرعی، ۷ هزار و ۸۳۴ کیلومتر راه روستایی و یک هزار و ۴۹۵ کیلومتر راه دسترسی مرزی و فاقد آزادراه می‌شود.

 

وی  از فعالیت ۹۰ دستگاه ترددشمار، ۲ دستگاه توزین در حال حرکت، ۴۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری، ۴۱ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در ۱۱ محور و نیز ۳۴۷ دستگاه جی.پی.اس مدیریت ناوگان حمل و نقل در سطح استان خبر داد و افزود: تمام این خدمات در راستای ایمنی حمل و نقل و مسافران بوده که در طول سال و با نظارت دائم همکاران در بخش مرکز مدیریت راه‌ها انجام می‌شود.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی، در پایان با اشاره به وضعیت ناوگان جاده‌ای استان، گفت: ناوگان باری استان ۱۷ هزار و ۲۴۶ دستگاه با عمر ۱۶٫۲۳ است که این میزان ۴ ماه کمتر از میانگین کشوری است، در حوزه ناوگان مسافری هم ۲ هزار و ۸۱۱ دستگاه با متوسط عمر ۱۵٫۶۵ سال داریم که این ناوگان ۱۸ ماه بیشتر از میانگین کشوری عمر دارند.

 

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12289

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.