تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشریت است

  • کد خبر : 15482
  • 16 تیر 1399 - 9:32
آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشریت است
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: آمریکا که شعار دفاع از حقوق بشر را در دنیا سر می‌دهد، بزرگترین دشمن و ناقض این حقوق است.

طاهر بخشایی در اولین جلسه دیوان بین‌المللی حقوق بشر با موضوع رسیدگی به شکایت جمهوری اسلامی ایران علیه دولت ایالات متحده آمریکا با اشاره به جنایات این کشور علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با تاکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب افزود: اگر بخواهیم برای جنایات آمریکا که در سایه حقوق بشر مرتکب شده، فهرست درست کنیم، به یک کتاب تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: در هر جای دنیا آشوبی وجود داشته، آمریکا در آن شریک بوده و در اثر دستور مستقیم یا غیر مستقیم آمریکا در جهان رخ داده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا مدعی دفاع از حقوق بشر بوده و این در حالی است که در این کشور، رنگین‌پوستان و سیاه‌پوستان زیر چکمه‌های ضدحقوق بشری و نژادپرستانه خفه می‌شوند.

بخشایی افزود: هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، فرصتی برای تبیین، یادآوری و تشریح جنایت‌های آمریکا به نسل‌های چهارم و پنجم انقلاب اسلامی است.

دبیر اجرایی برگزاری اولین جلسه دیوان رسیدگی به شکایت ایران علیه آمریکا اظهار داشت: این دیوان اقتباس شده از دادگاه‌های موت‌کورت (دادگاه فرضی) بوده که در دانشگاه‌های معتبر حقوق دنیا و ایران برای موضوع های خاص و ویژه بین دانشجویان برگزار می‌شود.

علی عیوض‌لو افزود: برای برگزاری این جلسه با اساتید بزرگ و معتبر حقوق بین‌الملل و سایر رشته‌های حقوق در استان و ارومیه، جلسات متعدد تبیینی و بررسی برگزار شده است.

در اولین جلسه این دیوان چندین لایحه آماده و متنی تحت عنوان شکواییه ایران علیه آمریکا تقدیم دیوان شد و سپس این جلسه دادگاه فرضی با رسیدگی به جنایات دولت ایالات متحده آمریکا علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی با قرائت کیفرخواست به پایان رسید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15482

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.