تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

نسخه نویسی الکترونیکی در ۷ شهرستان آذربایجان غربی اجرا می شود

  • کد خبر : 12296
  • 28 آذر 1398 - 13:16
نسخه نویسی الکترونیکی در ۷ شهرستان آذربایجان غربی اجرا می شود
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: تبادل الکترونیکی اسناد بستری در ۲۳ بیمارستان دولتی- دانشگاهی استان انجام می شود.

نادر نانبخش امروز ۲۸ آذرماه در نشست مطبوعاتی بااشاره به اجرای خدمت تبادل الکترونیکی اسناد بستری در استان بیان کرد: از ۲۴ بیمارستان دولتی – دانشگاهی تبادل اسناد پزشکی در ۲۳ بیمارستان به صورت الکترونیکی انجام می شود.

 

وی بااشاره به اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در ۷ شهرستان استان افزود: این طرح در تمامی شهرستانهای شمال استان به جز خوی اجرا شده همچنین در جنوب استان نیز در شهرستانهای نقده و بوکان این طرح اجرا می شود.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان  اینکه برای اولین بار این طرح در نقده  اجرا شد، تصریح کرد: قرارداد اجرای نسخه نویسی الکترونیکی توسط ۱۵۹ پزشک داروساز، مرکز آزمایشگاهی و رادیولوژی در استان انجام می شود.

 

نانبخش با اشاره به مزایا و معایب اجرای این طرح اظهار کرد: کاهش بروز خطای دارو خوانی ناشی از بدخطی پزشک از مزایا این طرح بوده از طرفی نیز طولانی شدن فرایند انتظار مراجعه کننده ناشی از نداشتن آموزش و تبحر کافی در داروخانه ها و قطعی اینترنت از معایب این طرح است.

 

وی با بیان اینکه ۲میلیون و ۱۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اضافه کرد: ۳۵۰۰ نفر بیمار خاص نیز در استان تحت پوشش این بیمه قرار دارند که از بین این تعداد، بیماران MS بیشترین فراوانی تحت پوشش بیماران خاص را تشکیل می دهند.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: تاکنون در حدود ۱۴ هزار نفر در استان برای دریافت دفترچه بیمه اجباری ثبت نام اولیه انجام دادند.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12296

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.