تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

ارائه خدمات جهادی بسیج جامعه پزشکی استان در کمک به جانبازان

  • کد خبر : 14443
  • 04 اردیبهشت 1399 - 5:14
ارائه خدمات جهادی بسیج جامعه پزشکی استان در کمک به جانبازان
مسوول بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: در پی شیوع ویروس کرونا بسیج جامعه پزشکی استان درقالب گروه‌های جهادی به 90 نفر از جانبازان بالای 70 درصد خدمات پزشکی و بهداشتی ارائه می‌کند.

مهدی فتاحی با اشاره به کمک مومنانه گروه جهادی بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌غربی بیان کرد: در پی شروع شیوع ویروس کرونا بسیج جامعه پزشکی استان درقالب گروه‌های جهادی به ۹۰ نفرازجانبازان بالای ۷۰ درصد خدمات بهداشتی و پزشکی ارائه می‌کند.

وی افزود: به علت شیوع ویروس کرونا و قرنطینه بودن این افراد پزشکان بسیجی برای ویزیت و درمان جانبازان به منزل این افراد رفته و رسیدگی‌ها و اقدامات لازم درمانی در منزل اشخاص انجام می‌شود.

مسوول بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: گروه جهادی جامعه بسیج پزشکی استان برای اینکه بیماران ایدزی از منزل خارج نشوند بسته معشیتی یک ماهه و اقلام بهداشتی تهیه و به ۷۰ بیمار ایدزی شناسایی شده در استان توزیع کرده‌اند.

فتاحی خاطرنشان کرد: مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان برای تهیه لوازم بهداشتی از جمله گان، ماسک، شیلد خریداری شده و دراختیار بیمارستان‌ها و ۴۲۰ بسته معیشتی برای محرومین حاشیه‌نشین، روستایی استان و بیماران  کرونایی توزیع شده است.

وی اظهار داشت: تاکنون ۳۷ هزار و۹۰۰ ماسک و ۱۰هزار و ۳۵۰ گان معمولی و سرهمی تولید و به صورت رایگان بین مراکز بیمارستانی استان و گروه‌های پر خطر اقشار جامعه به صورت رایگان توزیع شده است.

مسوول بسیج جامعه پزشکی استان اظهار داشت تعداد ۷۰ بسته مواد غذایی و بهداشتی به ارزش ریالی بیش از۲۰۰ میلیون ریال ، با مشارکت ‌کانون خیرین بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌غربی و مدیریت امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان  تهیه و به خانواده‌های بیماران خاص در ایام کنترل و مبارزه با کرونا تحویل داده شده است.

فتاحی اضافه کرد: تعداد ۲ هزار ماسک برای استفاده اهدا کنندگان خون به سازمان انتقال خون استان از سوی جامعه بسیج پزشکی اهدا شده و علاوه بر این، تدارک و تحویل ۳۰۰ سبد کالای معیشتی شامل مواد غذایی و مایحتاج روزانه توسط بسیج جامعه پزشکی استان  و بنیاد خیریه جلوه مهربانی، به مناطق محروم و کم برخوردار در ایام کنترل، پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس توزیع شده است.

وی ادامه داد: تهیه بسته‌های رفاهی معیشتی در قالب مواد غذایی و مواد شوینده و ضد عفونی، توسط بسیج جامعه پزشکی ارومیه با همکاری مرکز بهداشت ارومیه در زمینه توزیع به خانواده‌های درگیر با کرونا در سطح شهر نیز انجام شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14443

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.