تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024

اشیای فرهنگی- تاریخی برای راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی استان گردآوری می‌شود

  • کد خبر : 17650
  • 07 آذر 1399 - 10:15
اشیای فرهنگی- تاریخی برای راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی استان گردآوری می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون انواع اشیای فرهنگی-تاریخی برای راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی آذربایجان‌غربی گردآوری می‌شود.

جلیل جباری با اشاره به گردآوری اشیای فرهنگی-تاریخی برای راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: تاکنون انواع وسایل آشپزخانه و فرآوری لبنیات سنتی و نیز اسناد فرهنگی و تاریخی و مدارک و کتب خطی قدیمی در این راستا گردآوری شده است.

وی تصریح کرد: همچنین گردآوری آلات و ادوات کار، کشاورزی و شکار، وسایل دوخت و دوز و کفاشی، وسایل پزشکی و آرایشی و بهداشتی و همچنین گردآوری وسایل سنجش سنتی در استان صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی از اهدای وسایل و ظروف چوبی، سفالی، سنگی و فلزی خبر داد و گفت: همچنین به موزه مردم‌شناسی استان، تصویر قدیمی، اسکناس و سکه ها ، پوشاک سنتی، سرپوش و پرده‌های سنتی و همچنین انواع زیرانداز و روانداز سنتی توسط مردم اهدا شده است.

 وی افزود: همچنین تاکنون وسایل روشنایی، سرمایشی و گرمایشی، وسایل صوت و تصویری قدیمی و انواع قفل قدیمی برای راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی استان گردآوری شده است.

جباری تصریح کرد: اهدای هرگونه اشیا به نام شخص اهداکننده در موزه مردم‌شناسی به نمایش خواهد گذاشت.

وی در ادامه نیز اظهار داشت: هم اکنون تعداد ۱۱ موزه تحت مالکیت اداره کل میراث فرهنگی استان و یک‌موزه خصوصی یعنی تاریخ و هنر دارالصفای خوی و نیز سه موزه تحت مالکیت سایر ارگان‌ها شامل موزه کودک، تاریخ طبیعی و هیمن در آذربایجان‌غربی وجود دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.