تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

اعمال سیاست پیشگیرانه در مقابله با مواد مخدر

  • کد خبر : 15194
  • 28 خرداد 1399 - 11:11
اعمال سیاست پیشگیرانه در مقابله با مواد مخدر
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: باید سیاست ما در مقابله با مواد مخدر پیشگیرانه باشد.

حجت الاسلام ناصر خدایاری  در جلسه شورای هماهنگی مبارزه باموادمخدر سلماس بیان کرد: باید سیاست ما در مقابله با مواد مخدر پیشگیرانه باشد و سعی کنیم با اجرای طرح ها و برنامه هایی بجای مبارزه با مواد مخدر صرف از طریق درمان معتادان، در عرصه آگاهسازی و پیشگیری از گرفتار شدن مردم به اعتیاد گام برداریم.

وی با بیان اینکه امروز شاهد پیوند ناگسستنی اقتصاد با سلامت هستیم و این امر در بحث اعتیاد نیز وجود دارد، گفت: گردش مالی مواد مخدر در دنیا بسیار بالا است و سالانه ۱۲درصد درآمد ناخالص ملی در کشور ما صرف مبارزه با مواد مخدر می شود.

حجت الاسلام خدایاری بیان کرد: برای شکست این پدیده شوم باید پیوند بین اقتصاد و مواد مخدر را از بین ببریم و با از بین بردن حلقه های درآمدزایی مواد مخدر زمینه نابودی آن را از بین ببریم.

وی افزود: اعتیاد به مواد مخدر پیر و جوان نمی شناسد و میتواند همه اقشار تحصیل کرده و بیسواد جامعه را آلوده کند و در مقابل این همه‌گیری باید برنامه ریزی دقیقی در پیشگیری از اعتیاد داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: امروزه عملکرد نیروی انتظامی در بحث مقابله با مواد مخدر بسیار علمی و حساب شده است و در کنار رشادت و جانفشانی های سبزپوشان ناجا در مبارزه با قاچاق مواد مخدر، شاهد اجرای برنامه های اجتماع‌محور مطلوبی در زمینه پیشگیری از اعتیاد از سوی مجموعه ناجا و پلیس مبارزه با موادمخدر هستیم.

وی افزود: کنترل رفتار و مراودات فرزندان در سطح اجتماع و مراقبت از بروز رفتارهای پرخطر در نسل نوجوان و جوان از جمله وظایف مهم خانواده ها در پیشگیری از اعتیاد فرزندان به مواد مخدر است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15194

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.