تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024

افزایش تخت آی‌سی‌یو بیمارستان طالقانی ارومیه

  • کد خبر : 14962
  • 13 خرداد 1399 - 10:38
افزایش تخت آی‌سی‌یو بیمارستان طالقانی ارومیه
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت:با افزایش تعداد بیماران بدحال در ارومیه، تعداد 10 تخت آی سی یو با تمامی امکانات به بیمارستان طالقانی ارومیه افزوده و راه اندازی شده است و 26 تخت دیگر نیز به تعداد تخت‌ها افزوده می‌شود.

ابراهیم حسنی بیان کرد: با افزایش تعداد بیماران بدحال در ارومیه، تعداد ۱۰ تخت آی‌سی‌یو با تمام امکانات به بیمارستان طالقانی ارومیه افزوده و راه‌اندازی شده است.

وی افزود: روند بستری افراد از تاریخ ۲۱ فروردین که اوج پیک تعداد افراد بستری با سندرم حاد تنفسی در استان بود، به تدریج نزولی شده و به یک حالت پلاتو رسید به طوری که در تاریخ ۳ خرداد به تعداد ۲۲۷ نفر در استان کاهش یافت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: از تاریخ چهارم و پنجم خرداد شاهد سیر صعودی داشتیم که این روند به ترتیب در ۶ خرداد ۲۸۱ نفر، ۷ خرداد ۳۱۳ نفر، ۸ خرداد ۳۰۰ نفر، ۹ خرداد ۳۱۳ نفر و ۱۰ خرداد ۳۰۰ نفر بستری با سندرم حاد تنفسی در استان افزایش یافته است.

حسنی خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته افراد مراجعه کننده به بیمارستان طالقانی ارومیه بدحال‌تر بوده و تعداد بیماران بدحال رو به افزایش بوده و این در حالی است که در روز گذشته از ۶۴ بیمار بستری در استان ۱۲ نفر به طور مستقیم و با مراجعه به بیمارستان در بخش آی‌سی‌یو بستری شده‌اند که این موضوع هشداری برای وضعیت بد پیشرفت بیماری است.

وی یادآور شد: با تلاش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، حواله ۳۶ تخت و ونتیلاتور از وزارت بهداشت اخذ شده است که از این تعداد ۱۰ تخت تحویل گرفته شده و ۲۶ تخت دیگر باقی مانده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اذعان کرد: یکی از دلایل مراجعه بدحال بیماران به بیمارستان‌ها، تاخیر آنها در مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی است و بیماران زمانی به بیمارستان مراجعه می‌کنند که وضعیت آنها وخیم شده و شرایط برای درمان بیمار سخت شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14962

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.