تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

افزایش ۲ برابری مساحت شهرک‌های کشاورزی در استان

  • کد خبر : 14491
  • 07 اردیبهشت 1399 - 4:14
افزایش ۲ برابری مساحت شهرک‌های کشاورزی در استان
مدیر شهرک‌های کشاورزی آذربایجان غربی از افزایش ۲ برابری مساحت شهرک‌های کشاورزی خبر داد.

سعید جفایی درمراسم کلنگ زنی وآغاز ساخت سازه در شهرک گلخانه‌ای درشک سلماس با اعلام این خبر بیان کرد:  هشت مورد شهرک کشاورزی در استان با کاربری گلخانه‌ای وجود دارد که مجموع مساحت این هشت شهرک ۴۷۱ هکتار است.

وی افزود: تاکنون پنج شهرک به لحاظ سرمایه گذاراحداث وعملیاتی شده است و ششمین شهرک نیزشهرک گلخانه‌ای سلماس است وهمچنین مقدمات راه اندازی ۲ شهرک در استان نیز فراهم شده است که درشهرستان‌های بوکان ومیاندوآب قرار دارند.

مدیر شهرک‌های کشاورزی استان با اشاره به راه اندازی شهرک کشاورزی سلماس تصریح کرد: شهرک کشاورزی درشک سلماس در سطح ۵۰ هکتار، ازکل مساحت ۳۷ هکتار مفید گلخانه و دارای ۵۴ قطعه قابل واگذاری برای متقاضیان واجد شرایط است.

جفایی خاطرنشان کرد: تا کنون پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای احداث این شهرک هزینه شده و دارای زیرساخت هایی، چون آب، برق و گاز بوده است و آماده برای احداث واحد‌های گلخانه‌ای است.

وی اضافه کرد: تمام واحد‌های قابل واگذاری ۶۰ درصد واگذار شده و ۱۷ سرمایه گذار در این شهرک مستقر شدند و امروز اولین سرمایه گذار بعد از اخذ تسهیلات موفق به ساخت و ساز و فعالیت شده است.

مدیر شهرک‌های کشاورزی استان ادامه داد: در شهرستان سلماس به ازای هر هکتاراز سازه گلخانه‌ای، برای ۱۰ تا ۱۲ نفر ایجاد اشتغال می‌شود ودر مجموع برای ۵۰۰ نفر در آینده نزدیک زمینه اشتغال فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14491

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.