تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

افزایش ۳۰ درصدی مصرف اینترنت در آذربایجان غربی

  • کد خبر : 13896
  • 27 اسفند 1398 - 5:01
افزایش ۳۰ درصدی مصرف اینترنت در آذربایجان غربی
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: بعد از شیوع کرونا در استان روزانه به صورت میانگین ۴۷۰ گیگابایت اینترنت توسط کاربران مصرف می شود.

قاسم جلیلی نژاد بیان کرد: مصرف اینترنت در یک هفته اخیر حدود ۳۰ درصد افزایش داشته که با تلاش وزارت ارتباطات و افزایش پهنای باند شاهد پایداری کیفیت اینترنت هستیم.

 

وی با اشاره به آخرین وضعیت سرعت،کیفیت اینترنت پس از شیوع کرونا،افزود: بررسی صورت گرفته از وضعیت اینترنت در ۱۰ روز گذشته حاکی از افزایش ۳۰ درصدی مصرف کاربران در شبکه اپراتورهای تلفن همراه و ثابت است به نحوی که میانگین مصرف روزانه اینترنت ۳۵۰ گیگابایت در زمان قبل از شیوع کرونا به ۴۷۰ گیگابایت رسیده است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به وجود زیرساخت های مناسب ارتباطی تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت پهنای باند ورودی استان چندین برابر میزان مصرف فعلی بوده و زیرساخت های آموزش مجازی در استان در سطح مطلوبی فراهم است.

 

جلیلی نژاد به ارائه ۱۰۰ گیگابایت اینترنت رایگان به مشترکین اینترنت ثابت اشاره کرد و گفت:این بسته تشویقی با هدف عدم تردد مردم در اماکن عمومی، ماندن در خانه و استفاده مناسب از فضای مجازی برای فعالیت های روزمره و بهره‌مندی از خدمات الکترونیکی است.

 

وی در خصوص کیفیت اینترنت با تاکید بر اینکه هنوز کیفیت اینترنت به وضعیت ایام قبل از شیوع بیماری کرونا نرسیده است،خاطر نشان کرد: بخشی از مشکلات کیفیت به شبکه دسترسی و بخشی نیز به محدودیت های فرکانسی مربوط بوده که با افزایش پهنای باند تا حدودی این مشکل مرتفع شده است.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=13896

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.