تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024

افزایش ۸ درصدی مصرف آب شرب در استان

  • کد خبر : 16327
  • 10 شهریور 1399 - 9:59
افزایش ۸ درصدی مصرف آب شرب در استان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فاضلاب آذربایجان غربی گفت: میزان مصرف آب شرب طی سال جاری ۸ درصد افزایش یافته است.

علیرضا رضوی اظهار داشت: در پایان سال گذشته میزان آب بدون درآمد در استان ۲۴درصد بود که ۱۳ درصد آن به صورت نشتی یعنی هدررفت واقعی و ۱۰ درصد آن مصارف انشعابات غیرمجاز و خطای انداره گیری کنتورهای آب بود که توسط شهروندان مصرف ولی درآمدی برای شرکت نداشت و مابقی در حدود یک درصد مصارف آب شستشوی شبکه و تاسیسات تصفیه آب است.

وی تصریح کرد: برای رفع این معضل، نشت یابی شبکه های توزیع آب، اصلاح و نوسازی شبکه توزیع وانشعابات آب فرسوده و دارای نشتی، رفع نشتی مخازن ذخیره آب، تعویض کنتور خراب مشترکین، شناسایی و جمع آوری مصارف غیرمجاز، مطالعات مدرن سازی، مدیریت فشار و بهینه سازی شبکه توزیع آب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فاضلاب آذربایجان غربی با اشاره به میزان مصرف آب در تابستان امسال، افزود: حجم مصرف آب در تابستان امسال ۲۹ میلیون و ۵۲ هزار و ۳۰۹ متر مکعب بود که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۷ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۷۷۸متر مکعب بود که در این خصوص شاهد رشد ۷ درصدی مصرف آب در تابستان سال جاری هستیم.

وی اضافه کرد: میزان مصرف آب شرب طی سال جاری ۶۶ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۲۵۵ مترمکعب بود که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته ۶۱ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۸۹۶ متر معکب بود که این میزان در سال جاری ۸ درصد افزایش یافته است.

رضوی با اشاره به در پیش بودن فصل پاییز و خانه تکانی شهروندان، خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل از طریق تبلیغات محیطی و مجازی وارد کار شده ایم.

وی با اشاره به جمع آوری انشعابات غیرمجاز، گفت: یک هزار و ۱۹۲ فقره انشعاب غیرمجاز آب طی سال جاری جمع آوری و تبدیل به احسن شده اند که تا کنون از این میزان اشتراک غیرمجاز، ۸۸۲ فقره تبدیل به انشعاب مجاز شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16327

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.