تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024

انجام اقدامات فیزیکی و بیولوژیکی در فضای سبز ارومیه

  • کد خبر : 14886
  • 08 خرداد 1399 - 8:37
انجام اقدامات فیزیکی و بیولوژیکی در فضای سبز ارومیه
مدیرعامل سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه گفت: سازمان در راستای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی اقدامات تلفیقی به صورت فیزیکی و بیولوژیک برای کنترل آفات و بیماری‌های موجود در فضای سبز شهری را مانند سال‌های گذشته در دستور کار خود قرار داده است.

علی شایگان بیان کرد: واحد حفظ نباتات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه متناسب با وظیفه سازمانی خود در کاهش حداکثری مصرف سموم شیمیایی در راستای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی  اقدامات تلفیقی به صورت فیزیکی و بیولوژیک برای کنترل آفات و بیماری‌های موجود در فضای سبز شهری را مانند سال‌های گذشته در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود:کارت‌های زرد جزو پرکاربردترین مواد بیولوژیک مصرفی بوده که به دور تنه درختان توسط این سازمان برای کاستن از آفات و حشرات مضر زده می‌شود.

مدیرعامل سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری ارومیه تصریح کرد:سازمان با ایجاد کلینیک رایگان گیاه‌پزشکی در ساختمان اداری و دفاتر مناطق پنج گانه فضای سبز برای مشاوره‌های تخصصی و تشخیص آفات و بیماری‌های درختان مثمر باغات، گیاهان زینتی و آپارتمانی برای خدمت به شهروندان کرده است.

شایگان خاطرنشان کرد: امید است با اجرای این طرح گام موثری در راستای کاهش استفاده از سموم شیمیایی و در پی آن کاهش آسیب‌های زیست محیطی با بهره‌گیری از روش‌های غیرشیمیایی، بیولوژیک و تلفیقی در فضای سبز شهری برداشته باشیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.