تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

اوقات فراغت بهترین بستر برای رشد و شکوفایی استعدادهاست

  • کد خبر : 15188
  • 28 خرداد 1399 - 11:02
اوقات فراغت بهترین بستر برای رشد و شکوفایی استعدادهاست
امام جمعه سلماس گفت: در سیره و سنت ائمه اوقات فراغت بهترین و مناسبترین بستر برای رشد و شکوفایی استعدادهاست و اگر برنامه ریزی درستی برای آن نشود زمینه ساز بسیاری از انحرافات می شود.

حجت الاسلام سید ابراهیم طباطبایی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با بیان اینکه قشر جوان و نوجوان در شرایط رشد قرار دارند و برنامه ریزی برای اوقات فراغت آنان باید باتوجه به این حساسیت‌ها باشد، اظهارداشت: برخی خانواده ها به اوقات فراغت فرزندانشان سطحی می نگرند و دقت کافی در این خصوص ندارند که باعث ضرر و زیان های بعدی در حوزه زندگی فردی و اجتماعی می شود.

وی افزود: پیشنهاد داریم در سازماندهی اوقات فراغت برای اقشار جوان و نوجوان جامعه مان توسط ارگانها و سازمانهای مختلف ، بحث کیفیت بخشی به فعالیت ها حتما مورد توجه مسئولین باشد و با تجمیع امکانات و برنامه ها ، زمینه اجرای باکیفیت برنامه های اوقات فراغت را بجای اجرای برنامه های موازی فراهم کنیم.

امام جمعه سلماس با اشاره به اینکه شرع مقدس اسلام هم درخصوص بحث تقسیم بندی زمانهای روزانه برای انجام کارها و اوقات فراغت تاکیدات بسیاری دارد، تصریح کرد: متاسفانه قرآن در میان ما مسلمانان غریب واقع شده و علی رغم اینکه تمام دستورات زندگی و مطالب و پند و اندرزهای حکیمانه و سازنده و نیازهای بشر را دربرگرفته اما بکارگیری توصیه های این کتاب هدایت در زندگی ما کمرنگ شده است.

حجت الاسلام طباطبایی با تاکید بر اینکه پیامبر اکرم(ص) در حدیث ثقلین نیز بر قرآن تاکید کرده است چراکه قرآن کتاب هدایت ما انسانهاست، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه شهرستان سلماس در بحث قرآن از سرامدان این حوزه در سطح کشور است و طرح قرائت و تفسیر مفاهیم قرآن در برنامه روزانه طلاب و اعضای حوزه وجود دارد.

وی بیان کرد: باید برای نشر معارف قرآن و اشاعه فرهنگ قرآنی در سطح جامعه از طُرُق فرهنگی تلاشی بیش از پیش داشته باشیم.

امام جمعه سلماس با بیان اینکه تک تک مسئولان در قبال قرآن و نشر مفاهیم آن در زیرمجموعه خود مسئولند، ادامه داد:  آمادگی داریم برای تمامی مساجد و مدارس و کلاسها در سنین مختلف در خصوص اموزش قرائت و تفسیر قرآن اساتید برتر کشوری معرفی و از ظرفیتشان استفاده کنیم.

حجت الاسلام طباطبایی اضافه کرد: امسال باتوجه به اینکه تعطیلات دانش آموزان در ایام جاری به علت بیماری کرونا بیشتر شد و در بحث آموزش مجازی دانش اموزان به گوشی های اندروید مجهز شدند، ما مسئولان و خانواده ها باید مراقبت های لازم در زمینه پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی از طریق این گوشی ها را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15188

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.