تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

با متخلفین انباشت مصالح ساختمانی در معابر عمومی برخورد جدی می شود

  • کد خبر : 12302
  • 28 آذر 1398 - 13:27
با متخلفین انباشت مصالح ساختمانی در معابر عمومی برخورد جدی می شود
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: انباشت مصالح ساختمانی در معابر عمومی و تخلیه نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر از مصادیق سد معبر بوده و با متخلفین به طور جدی برخورد می‌شود.

 

احد یوسفی بیان کرد: امروزه با توسعه شهرنشینی میزان ساخت و سازها نیز افزایش یافته و به تبع آن مقدار نخاله‌های ساختمانی نیز بیش از گذشته شده است.

 

وی، با اشاره به اینکه نخاله‌های ساختمانی آثار تخریبی برای محیط زیست دارند،افزود: انباشت نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر سبب نازیبایی بصری شده و مشکلاتی چون خطر آبگرفتگی معابر را در پی دارد که بر همین اساس برخورد با متخلفین انباشت و دفع نخاله‌های ساختمانی در شهر ارومیه از ضرورت جدی برخوردار است.

 

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه، بابیان اینکه بعد از برگزاری جلسات متعدد و براساس مصوبه شورای اسلامی شهر ارومیه، تصمیم براین شد که با متخلفین در قالب دو اخطاریه برخورد شود، تصریح کرد: در اخطاریه اول به مدت ۴۸ ساعت به فرد فرصت داده می‌شود تا اقدام به جمع‌آوری مصالح کند و در صورت عدم توجه به اخطاریه اول بعد از ۴۸ ساعت، اخطاریه دوم توسط ضابطین سازمان مدیریت پسماند صادر می‌شود و براساس قانون در اخطاریه دوم ۱۲ ساعت جهت جمع آوری نخاله‌ها فرصت داده می‌شود

 

یوسفی خاطر نشان کرد: در صورت عدم تبعیت، از اخطاریه دوم نیز براساس مصوبه شورای اسلامی شهر ارومیه، ضابطین سازمان مدیریت پسماند اقدام به جمع‌آوری مصالح ساختمانی کرده و فرد برای باز پس گرفتن مصالح خود باید هزینه حمل و جریمه صادر شده را پرداخت کند.

 

وی، درخصوص برخورد با متخلفین تخلیه نخاله‌های ساختمانی نیز اظهار کرد: کسانی که مبادرت به تخلیه نخاله‌های ساختمانی کنند علاوه بر جریمه نقدی منجر به توقیف خودرو فرد مذکور می‌شود.

 

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه، اذعان داشت: همچنین شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده خودروهایی که مبادرت به تخلیه نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر می‌کنند با شناسایی خودرو مذکور تخلف را به سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گزارش دهند، علاوه بر این ضابطین سازمان نیز به صورت شبانه روزی در حال گشت‌زنی در جهت شناسایی و برخورد با متخلفین هستند.

 

وی، با اشاره به اینکه شهروندان می‌توانند نخاله‌های ساختمانی خود را به مراکز مجاز و مورد تایید سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه انتقال دهند، تصریح کرد: مراکز مجاز تخلیه نخاله‌های ساختمانی به آدرس‌های جاده ساوالان کوه‌های الله اکبر؛ابتدای جاده سرو، روبروی کوره‌پزی آجر سفال و جاده انهر در شهر ارومیه فعال هستند.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12302

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.