تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

برخی شرکت‌ها با سابقه ورشکستگی سرمایه های خود را در بورس به صورت حبابی برای مردم ارائه کردند

  • کد خبر : 17469
  • 27 آبان 1399 - 2:09
برخی شرکت‌ها با سابقه ورشکستگی سرمایه های خود را در بورس به صورت حبابی برای مردم ارائه کردند
نماینده مردم سلماس در مجلس گفت: متاسفانه درموضوع فعالیت در بورس، اهداف سازمان بورس در خصوص توسعه سرمایه‌گذاری برای مردم شفاف سازی و روشن نشده است.

به گزارش گوروش نیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، یعقوب رضا زاده در نشست علنی امروز (دوشنبه ۵ آبان) مجلس شورای اسلامیدر جریان بررسی وضعیت بازار سهام و عملکرد سازمان بورس و اورق بهادار ،ضمن تبریک هفته امامت و ولایت گفت:سازمان بورس اگر زیرساخت‌هایش درست باشد، یک محل امن برای سرمایه‌گذاری مردم است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب،ریاست جمهوری و آنهایی که صاحب نظر در اقتصاد بازار سرمایه و بورس هستند ،می دانند که اگر زیرساخت‌های همین سازمان ،قوی و قانونی باشد؛ آنهایی که با هزاران امید به صورت فردی و با سرمایه پایین وارد این بازار می‌شوند ،ضرر نخواهند دید و مردم بایستی این اعتماد را در عملکرد بورس احساس کنند.

نماینده مردم سلماس در مجلس ادامه داد: متاسفانه در قضایای اخیر همان طورکه مردم اعلام کردند ؛چند ایراد کلی دیده می‌شود، اهداف سازمان بورس در خصوص توسعه سرمایه‌گذاری برای مردم شفاف سازی و روشن نبوده است.

وی ادامه داد: عدم آگاهی و عدم آموزش به مردم برای نحوه ثبت نام در بورس مشخص و به وضوح اطلاع رسانی نشده است.

رضازاده در ادامه مطرح کرد: شرکت‌ها و موسساتی که سابقه ورشکستگی داشته‌اند و هیچگونه اعتماد و مکانی در این خصوص نداشته اند، متاسفانه در بورس سرمایه های خود را به صورت حبابی برای مردم ارائه کرند ؛با توجه به شود های کلان در ماه های اول بورس و سپس و افت و پایین آمدن میزان سود؛ مردم نسبت به نظام و سازمان بورس احساس بی اعتمادی کردند.

 وی ادامه داد:با توجه به اینکه تمامی شاخص‌های اقتصادی کشور منفی بوده است ؛چطور در مدت زمان کوتاه وضعیت بورس و عملکرد آن به صورت حبابی مثبت بوده است ؟آیا این درست است که دولت با هدف جذب نقدینگی مردم و موجود در بازار، به صورت مصنوعی و به صورت نادرست، بازار بورس را فعال و شکوفا نشان دهد.

رضازاده با اشاره به لزوم حضور صنایع مهم در بازار بورس ادامه داد: صنایع مهمی چون صنایع فولاد، زمین و سایر صنایع تولیدی که بایستی در این بورس ارائه می‌شد و اعتماد مردم را به نوعی جذب می کرد ؛ارائه نشده است. الان متاسفانه بعد از این مشکلاتی که در بورس اتفاق افتاده است به دنبال این هستیم که مجدداً بازار فولاد و بازار خودرو را به بورس وارد کنیم .

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در پایان تاکید کرد: متاسفانه همیشه آزمون ها را با خطا آغاز می کنیم ؛وقتی که به نتیجه نرسیدیم آزمون های صحیح را انجام می دهیم .بهتر است که افرادی که مدعی علم صنعت و دانش در بورس و اقتصاد هستند با احصای روش های صحیح ،این بی اعتمادی را در مردم ایجاد نکنند تا مردم نسبت به نظام اعتمادشان را از دست ندهند./

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17469

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.