تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

برداشت گل محمدی در استان آغاز شد

  • کد خبر : 14849
  • 05 خرداد 1399 - 11:06
برداشت گل محمدی در استان آغاز شد
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: برداشت گل محمدی از 141 هکتار اراضی زیر کشت این محصول در استان آغاز شد.

عزیز امانی با بیان اینکه ۲۷۳ هکتار از اراضی استان زیر کشت گل محمدی قرار دارد، اظهار کرد: ۱۴۱ هکتار از باغات بارور و مابقی به صورت نهال است و میزان تولید گل تر از اراضی زیر کشت این محصول در استان بیش از ۵۰۸ تن بوده که در مقایسه با سال‌های قبل افزایش چشمگیری داشته است.

وی تصریح کرد: سالانه بیش از ۸۰۰ هزار لیتر گلاب از گل محمدی در مناطق مختلف استان از جمله شهرستان‌های ارومیه، مهاباد ، خوی و پیرانشهر استحصال می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه زمان برداشت گل محمدی از اوایل خرداد ماه شروع و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد، افزود: ارقام گل محمدی موجود استان رقم‌های مخصوص گلاب به منظور گلاب کشی و رقم مربایی برای تهیه مربا و مارمالاد است.

وی با اشاره به اینکه متوسط عملکرد برگ گل محمدی در هر هکتار ۳ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم است، خاطرنشان کرد: ارقام مورد استفاده برای کشت این محصول در سطح استان اغلب گل محمدی خوی بوده و از ارقام محلی کاشان نیز به صورت محدود برای کشت استفاده می‌شود که بیشترین سطح زیر کشت مربوط به شهرستان‌های خوی و ارومیه است.

امامی با اشاره به مصارف گل محمدی ادامه داد: از ۸۰ درصد محصولات برای عرقگیری، و مابقی به صورت گلبرگ خشک برای تهیه مربا و سایر مصارف خوراکی، و حدود پنج درصد به صورت غنچه خشک به منظور صادرات استفاده می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14849

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.