تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

برپایی ۳۷ غرفه خرید سیب صنعتی در آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 16225
  • 03 شهریور 1399 - 8:53
برپایی ۳۷ غرفه خرید سیب صنعتی در آذربایجان‌غربی
رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیب درختی در استان تولید می‌شود که از این میزان ۳۰۰ هزار تن، صنعتی است.

رسول جلیلی بیان کرد: در ۲۰ روز آینده، تولید و عرضه سیب در استان آغاز می‌شود که برای نظم دهی و رعایت بهداشت در جمع‌آوری سیب صنعتی، ۵۱ مرکز و جایگاه فعال شده‌است.

وی با بیان اینکه مراکز خرید و فروش محصول درجه ۳ یا همان سیب صنعتی در ۳۰ سال گذشته کنار جاده‌ها بوده و مشکل دارد،افزود: در این راستا ۳۷ غرفه خرید سیب صنعتی توسط سازمان تعاون روستایی برپا می‌شود و همچنین ۱۴ متقاضی بخش خصوصی و تعدادی از سردخانه‌های استان هم به این امر می‌پردازند.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه این استان قطب اول تولید سیب در کشور به شمار می‌رود،تصریح کرد: جمع‌آوری غیربهداشتی در سال جاری با هماهنگی دستگاه‌های مختلف ممنوع است و با هماهنگی دستگاه‌ها از خرید و فروش به این شکل جلوگیری می‌شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: از کارخانه‌داران تقاضا می‌شود که در این مسیر همراه مسوولان باشند و به پیمانکاران و جایگاه‌داران بسپارند که در مراکز مجاز نسبت به خرید محصولات اقدام کرده و از خرید غیربهداشتی و کنار جاده‌ای خودداری کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۷۵۰ هزار تن سیب درختی از کشور به کشورهای همسایه و اتحادیه اوراسیا صادر شد، اظهارداشت: از این میزان، ۵۰۴ هزار تن مربوط به آذربایجان غربی بود.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به تولید ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی ادامه داد: تسهیل بازاررسانی و صادرات محصولات کشاورزی، با تقویت تشکل‌های صادراتی و بروزرسانی روش‌های سورت و بسته بندی امکان پذیر بوده و این موضوع از مهمترین اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است.

جلیلی گفت: در نیمه اول امسال صادرات محصولاتی از قبیل گیلاس، زردآلو و آلبالو به کشورهای همسایه مطلوب بود و به این طریق از افت شدید قیمت‌ها در زمان پیک عرضه محصول جلوگیری و درآمد خوبی از این طریق عاید کشاورزان شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16225

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.