تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

بسیج آئینه تمام نمای انقلاب اسلامی

  • کد خبر : 17583
  • 03 آذر 1399 - 16:43
بسیج آئینه تمام نمای انقلاب اسلامی
اگر نگاهی گذرا به آرمانهای امامین انقلاب کنیم, می‌بینیم که تمامی این آرمانها هرکدام به نوعی در سیمای زیبای بسیج جلوه گر شده است و همه آرمان ها و آرزوها که همانا خدمت به مستضعفین و محرومین مملکت و حراست از حدود و ثغور میهن اسلامی بود توسط بسیج به واقعیت پیوسته است و تمامی خدمات بسیج اکنون ، به صورت ملموس در بطن جامعه ساری و جاری است.

به قلم: امیر جلال زاده


حال اگر توجهی هم به فرمان حضرت امام مبنی بر تاسیس بسیج نماییم در حال حاضر و بعد از انجام ماموریتهای خطیر توسط بسیج می‌فهمیم که امام خمینی چگونه فهیمانه و حکیمانه در ابتدای انقلاب به فکر تاسیس بسیج می افتد و بسیج را بنیانگذاری می‌کند تا انقلاب اسلامی در گذر زمان و در مواجهه با حوادث دچار مشکلات سخت و لا ینحل نگردد.
با توجه به دستور حضرت امام مبنی بر این که ما اکنون ۲۰ میلیون جوان سلحشور و انقلابی داریم ، و تا چند سال دیگر باید ۲۰ میلیون تفنگدار و ۲۰ میلیون ارتش داشته باشیم ؛ بعضی‌ها متن دستور حضرت امام را آنگونه که خود می خواستند تعبیر و تفسیر میکردند و می گفتند حالا که جنگ تمام شده، پس مأموریت بسیج نیز تمام شده است و بسیج باید منحل شود. اما این افراد معلوم الحال خود بهتر از هر کسی می‌دانستند که معمار کبیر انقلاب یک سال قبل از آغاز دفاع مقدس، بسیج را پایه گذاری کرد. چرا که آن یار سفرکرده سالهای شکست مشروطیت و کودتای ۲۸ مرداد را دیده بود که چگونه انقلاب مشروعه را با سلطنت مشروطه و انقلاب ملی مذهبی ها را با کودتای ننگین آمریکایی معاوضه کردند. لذا از همان ابتدای انقلاب حضرت امام می‌فرمودند باید همه مردم بسیج شوند و همه مردم باید در میدان باشند و از انقلابی که خودشان کرده‌اند محافظت کنند و آن را به سرانجام برسانند.
باید در جواب این گروه تخریب گر و غافل گفت: معمار کبیر انقلاب نام این نهاد انقلابی را از همان ابتدا بسیج مستضعفان گذاشته بودند. این بدین معنی است که امام برای بسیج ماموریت‌های فراوانی در نظر گرفته بودند. اما وضع به گونه ای پیش رفت که بسیج در ابتدا مقابل مزدوران داخلی از گروه فرقان گرفته تا گروه و احزاب منحله مثل منافقین, کومله و حزب دموکرات صف آرایی کرد و بعد از تار و مار این مزد بگیران اجنبی و با شروع جنگ به یاری یاران خود در سپاه و ارتش پرداخت و اینگونه شد که نام بسیج و رشادتهای بسیجیان تا سال های سال همچنان بعد از دفاع مقدس هم گفته خواهد شد.
بعد از پایان دفاع مقدس و پیروزی در جنگ و بعد از عروج ملکوتی حضرت امام و انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب از سوی خبرگان رهبری، معظم له به عنوان فرمانده کل قوا، بسیج را به اقشار مختلف تقسیم نمودند و برای هر کدام از قشر ها وظایف خاصی را مقرر فرمودند. و اما اگر در متن تمامی این فرامین و شرح وظایف دقیق شویم همچنان به فرمان حضرت امام می‌رسیم یعنی بسیج مستضعفین ( برخاسته از دل مستضعفین و در خدمت جامعه ).
این مسئله بدین معنی است که آرمان‌های مقام معظم رهبری همچنان منطبق و برگرفته از آرمان‌های حضرت امام می‌باشد و این یعنی آرمانهای امامین انقلاب در طول این سالیان یکی است.
اکنون با توجه به فرمایشات رهبری بسیج ماموریت های خاصی را در زمینه های گوناگون و برای خدمت به مستضعفین انجام می‌دهد که در اینجا به بعضی از آنها اشاره می کنم: محرومیت زدایی، اشتغالزایی و تولید محصولات فرهنگی ( برای ایجاد سبک زندگی ایرانی اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی ) اصلی ترین وظیفه بسیج می باشد. اما وظایف بسیج در عین حال نسبت به زمان ها و با توجه به برهه های مختلف فرق می کند. مثال عینی آن حضور مستمر بسیجیان در مناطق زلزله زده و سیل زده می باشد. بسیجیان از همان ساعات اولیه بعد از زلزله و یا سیل در مناطق حاضر می شوند و تا پایان بازسازی این امکنه در مناطق بیتوته می‌کنند و بعد از بازسازی نهایی هرکس به محل زندگی خود باز می گردد.
از دیگر وظایف بسیج تهیه جهیزیه به نوعروسان و حضور اقشار مختلف بسیج در روستاها و مناطق محروم است که از نتایج این حضور می‌توان به ویزیت رایگان روستاییان، ساخت مسجد، ساخت خانه برای محرومین و خانواده های بی سرپرست در روستاها, ایجاد سیل بند در اطراف روستاها جهت جلوگیری از نفوذ سیل به داخل روستا و … اشاره کرد که همه این کارها جهت توسعه و پیشرفت مناطق محروم به خصوص روستاها انجام می پذیرد تا روستاها قابل سکونت شوند و جلوی مهاجرت از روستاها گرفته شود و در برخی موارد، مهاجرت معکوس هم البته صورت می پذیرد.
و اما وظیفه خطیری که این روزها بسیج بر عهده گرفته است، همانا مبارزه با بیماری کرونا و ویروس منحوس کوئید ۱۹ است. اکنون بسیجیان در کنار کادر سلامت قرار گرفته‌اند تا با حضور در عرصه سلامت مرهمی باشند بر دردهای تمامی این قشر زحمتکش و فداکار و البته خستگی‌ناپذیر کشور.
بسیج امروزه با ضد عفونی کردن محلات و مناطق, توزیع ماسک رایگان در مناطق محروم, اعزام گروههای جهادی بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم و روستاها و برپایی ایستگاه های سلامت محور در قامت یک یار و همکار در کنار کادر سلامت کشور حاضر شده و تا هر اندازه که توانسته برگ زرینی را در این زمینه از خود به جای گذاشته است.

حالا اگر با دیده حتی بی‌طرفانه به عملکرد بسیج نگاه کنیم می‌بینیم که بسیج در حقیقت آیینه تمام نمای انقلاب است و این شجره طیبه در مدت حیات خود توانسته است تشعشع و تلألو تمام آرمان ها, فرامین و دستورات امامین انقلاب را در این آیینه تمام نما برای مردم و بالاخص محرومین و مستضعفین منعکس نماید. به امید روزی که انتظار مستضعفین عالم به سر آید و صاحب اصلی این انقلاب ظهور نماید که این وعده حق است و وعده خداوند قطعی و لایتغیر میباشد.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17583

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.