تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

بهره برداری از ۲۳۰۰ میلیارد ریال طرح آب و فاضلاب در استان

  • کد خبر : 15412
  • 11 تیر 1399 - 20:09
بهره برداری از ۲۳۰۰ میلیارد ریال طرح آب و فاضلاب در استان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: طی کمتر از یک سال گذشته۵ پروژه مهم آبفای استان در راستای پویش الف- ب – ایران با حجم سرمایه گذاری ۲۳۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

علیرضا رضوی روز چهارشنبه در نشست خبری که در سالن اجتماعات خانه مطبوعات استان برگزار شد با بیان این خبر اظهار داشت: این میزان اعتبار برای افتتاح طرح های آب و فاضلاب در شهرهای ارومیه، خوی، سلماس، مهاباد و پلدشت است.

وی افزود: در سال جاری پیرو اجرای پویش هرهفته الف_ ب_ ایران ،مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه به عنوان یکی از پروژه ملی فاخر در آذرماه امسال به مدار بهره برداری می رسدکه با افتتاح این پروژه ، ۵۱ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده در سال به پیکره دریاچه انتقال می یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به اینکه هم اکنون این پروژه بیش از ۹۰ ‌درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: اعتبارات اجرای طرح از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه تامین شده است.

رضوی با بیان اینکه طی مدت شیوع بیماری کرونا و آغاز فصل گرما، مصرف سرانه آب در استان ۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است بر ارتقاء فرهنگ مصرف آب تاکید و خاطرنشان کرد: سرانه مصرف شبانه روزی در کشور ژاپن برای هر شهروند ۵۰ لیتر است در حالی که این رقم در استان ۲۳۰ لیتر و در شهر تهران ۳۰۰ لیتر است، بنابراین برای اینکه شاهد کمبود و یا کاهش فشار آب نباشیم، باید در مصرف آب صرفه جویی کرده و درست مصرف کرد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۹۵۰ هزار انشعاب  شهری و روستایی آب در استان اظهارداشت: از این میزان بیش از ۶۶۰ هزار فقره انشعاب، شهری و افزون بر ۲۹۰ هزار فقره انشعاب، روستایی است که بدون وقفه آب مورد  نیاز آنان تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه ۲۵۳ حلقه چاه در شهرهای استان حفر شده که ازاین تعداد  ۲۰۹ مورد در مدارهستند، اضافه کرد: ۵۱ درصد از آب شهرهای استان از آبهای زیرزمینی و ۴۹ درصد از آبهای سطحی تامین می شود.

رضوی با اشاره به اینکه هم اکنون شاخص بهره‌مندی از آب سالم و بهداشتی ۷۵.۸ درصد است ادامه داد: میانگین کشوری آن نیز بیش از ۷۲ درصد است و با تخصیص اعتبارات مصوب  و تکمیل آن، این شاخص به ۷۹ درصد می‌رسد.

وی بااشاره به سیستم فاضلاب استان گفت: سهم استان در جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهری ۶۷ درصد است که ۱۷ درصد نیز از میانگین کشوری جلوتر هستیم اما در بخش روستایی در مقایسه با میانگین تحت پوشش شهری فاصله بسیار داریم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.