تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024

بهره برداری و احداث ۱۳۴واحد مسکن ویژه مددجویان بهزیستی در استان

  • کد خبر : 15589
  • 23 تیر 1399 - 11:44
بهره برداری و احداث ۱۳۴واحد مسکن ویژه مددجویان بهزیستی در استان
مدیرکل سازمان بهزیستی آذربایجان غربی گفت:به مناسبت هفته بهزیستی ۱۳۴ واحد مسکن ویژه مددجویان تحت پوشش بهزیستی بهره برداری و احداث می‌شود.

سعید فریور با اظهار اینکه امسال همزمان با هفته بهزیستی برنامه‌های متنوعی با شعار «بهزیستی در گام دوم؛ شفافیت، تحول خدمت و ارتقاء سلامت اجتماعی در خانواده» در سطح استان برای جامعه هدف اجرا می‌شود؛ گفت: بهره برداری و احداث از واحد‌های مسکونی برای افراد تحت پوشش و معلولان از جمله آنهاست.

وی افزود: امسال در هفته بهزیستی ۹۴ واحد مسکن با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال بهره برداری و ۴۰ واحد مسکن نیز در قالب تفاهم نامه مشترک بهزیستی، قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه و بنیاد مسکن استان احداث می‌شود.

مدیرکل سازمان بهزیستی آذربایجان غربی اظهار کرد: کمک به تامین مسکن ایتام تحت پوشش به تعداد ۵۶ واحد با همکاری بهزیستی، صندوق توسعه ملی و سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و ودیعه مسکن رهن و اجاره برای افراد تحت پوشش به صورت بلاعوض به مبلغ ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و اعطای تسهیلات به ارزش ۱۱ میلیارد ریال برای خانواده‌های آسیب دیده از ویروس کرونا از دیگر برنامه‌های شاخص بهزیستی در این هفته است.

فریور در ادامه با اشاره به نام گذاری سال جاری به عنوان سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری، بیان کرد: سازمان بهزیستی به تبعیت از فرمان مقام معظم رهبری و در راستای حمایت از تولیدکنندگان چه به صورت خوداشتغالی و چه به صورت کارفرمایی در سطح استان؛ به کارفرمایانی که از جامعه هدف بهزیستی برای اشتغال استفاده کنند در ازای بکار گیری هر نفر ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و یا حق بیمه سهم کارفرما خواهد داد.

این مسئول در ادامه گفت: برگزاری و اجرای مانور اورژانس اجتماعی، ایجاد جایگاه اورژانس اجتماعی موقت با نصب داربست در سطح شهر، حضور مددکاران در سطح شهر با هدف مداخله در آسیب‌های اجتماعی و حضور در محلات آسیب خیز و همدلی با کودکان کار و خیابانی، ارائه خدمات مشاوره غیر حضوری از طریق خط ۱۴۸۰، ارائه خدمات مشاوره حضوری رایگان در مراکز دولتی و ارائه خدمات مشاوره ژنتیک رایگان در مراکز دولتی از دیگر برنامه‌های هفته بهزیستی می‌باشند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15589

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.