تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024

به افراد فاقد ماسک، خدمات عمومی ارائه نمی‌شود

  • کد خبر : 15356
  • 08 تیر 1399 - 18:29
به افراد فاقد ماسک، خدمات عمومی ارائه نمی‌شود
معاون وزیر بهداشت گفت: از هفته آینده استفاده از ماسک در اماکن عمومی مناطقی که وضعیت قرمز دارند، اجباری می‌شود و به کسانی که از ماسک استفاده نکنند، خدمات عمومی ارائه نمی‌شود.

ایرج حریرچی در چهل و هفتمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا ضمن انتقاد از عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، اظهار داشت: عدم توجه به فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم سبب شد تا بار دیگر شاهد افزایش شیوع کرونا باشیم.

وی با بیان اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی می تواند میزان ابتلا به کرونا را کاهش دهد، تصریح کرد: استفاده از ماسک به ویژه در استان‌هایی که شرایط ابتلا به کرونا در آنها قرمز است، می تواند نقش پیشگیرانه در کنترل شیوع این ویروس داشته باشد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف هست نسبت به تهیه ماسک ارزان قیمت اقدام کند، افزود: مردم نیز می توانند از ماسک هایی که در خانه تهیه می کنند، برای پیشگیری از کرونا استفاده کنند.

حریرچی در این جلسه که به صورت زنده از رسانه ملی پخش می شد ضمن آموزش تهیه ماسک در خانه، گفت: خانواده ها می‌توانند با روشهای ساده و کاربردی نسبت به تهیه ماسک در خانه اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه راه حل جادویی برای درمان کرونا وجود ندارد، ادامه داد: هیچ دارو و مواد غذایی خاصی برای مقابله با کرونا وجود ندارد و از هفته آینده استفاده از ماسک در اماکن عمومی مناطقی که وضعیت قرمز دارند، اجباری می شود و به کسانی که از ماسک استفاده نکنند خدمات عمومی ارائه نمی شود.

معاون وزیر بهداشت افزود: شهرستانهای چالدران، شوط، ماکو دارای وضعیت نارنجی و شهرهای پلدشت، چایپاره شاهین دژ در وضعیت زرد قرار دارند.

وی گفت: ظرفیت درمانی استان آذربایجان غربی در حد مطلوب قرار دارد که با رعایت هرچه بیشتر فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم می توانیم در این استان بیماری کرونا را به خوبی مدیریت کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15356

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.