تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024

بیش از ۱۰۰ هزار خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر استان هستند

  • کد خبر : 14946
  • 12 خرداد 1399 - 8:17
بیش از ۱۰۰ هزار خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر استان هستند
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر آذربایجان غربی گفت: بیش از ۱۰۰هزار خانوار روستایی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان هستند.

یونس معزز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره برگزار شد،بیان کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر از سال ۸۲شروع به کارکرده و درحال حاضر ۱۰۰هزار و ۳۶ خانوار در استان تحت پوشش این صندوق قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۲کارگزاری فعال صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در استان وجود دارد، افزود: در حال حاضر ۱۹۸۵نفر از اعضای این صندوق فوت شده و خانواده آنها از مزایای مستمری آنها استفاده می کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر استان بااشاره به اینکه مستمری بازنشستگی، پیری و از کار افتادگی از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان وعشایر است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴۱۵ نفر از مزایای بازنشستگی و ۱۳۲ نفر از مستمری از کارافتادگی در استان استفاده می کنند.

معزز با تاکید بر اینکه محدوده سنی برای عضویت در این صندوق ۱۸تا۵۰ سال است، خاطر نشان کرد: چایپاره، بوکان و مهاباد بیشترین و ماکو، پیرانشهر و اشنویه به ترتیب کمترین افراد تحت پوشش در این صندوق هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۳۰شغل روستایی می تواننداز مزایای این صندوق بهره مند شوند، یاد آورشد: رشد عضویت دراین صندوق در  آذربایجان غربی بسیار بالا است به طوری که در سال های اخیر رتبه استان بین رتبه۳و۵ متغیر است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر استان اضافه کرد: از ۷۰هزار قالیباف استان ۳۵۰۰قالیباف عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان وعشایر هستند.

معززگفت: ۱۲۵هزار روستایی یارانه بگیر فاقد بیمه اجتماعی دراستان شناسایی شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14946

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.