تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

بیش از ۱۱ هزار دلار ارز قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی کشف شد

  • کد خبر : 17706
  • 10 آذر 1399 - 9:06
بیش از ۱۱ هزار دلار ارز قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی کشف شد
فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی از کشف ۱۴۲ کیلوگرم مواد مخدر و بیش از ۱۱ هزار دلار ارز قاچاق در مرز‌های استان خبر داد.

سردار یحیی حسین خانی اظهار کرد: با هدف مبارزه با اخلال گران اقتصادی و پیگیری از سو استفاده برخی عناصر فرصت طلب، مرزداران مستقر در گمرک بازرگان با دیدبانی و پایش دقیق خودرو‌های عبوری از دروازه‌های رسمی کشور در منطقه شمالغرب، موفق شدند ۱۱ هزار و ۴۵۰ دلار ارز قاچاق را که به صورت ماهرانه در خودرو جاسازی شده بود، کشف کنند.

وی با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی و توقیف یک دستگاه خودرو، افزود: کارشناسان ارزش ارز‌های قاچاق کشف شده را ۲ میلیارد و ۸۶۲ میلیون ریال برآورد کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی همچنین از کشف ۱۴۲ کیلوگرم هروئین توسط مرزبانان هنگ مرزی سلماس نیز خبر داد و افزود: مرزبانان هنگ مرزی سلماس حین گشت زنی در مرز‌های حوزه استحفاظی، افراد ناشناسی که در حال خروج از مرز بودند را مشاهده، که بلافاصله با آمادگی لازم و با رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به تیراندازی کرده، اما متجاوزان مرزی با استفاده از شرایط جوی (مه آلودگی) از صحنه متواری می‌شوند.

سردار حسین خانی با بیان اینکه مرزداران در پاکسازی از محل ۱۴۲ کیلوگرم هروئین را کشف کنند، تصریح کرد: با توجه به متواری شدن قاچاقچیان، تلاش برای شناسایی و دستگیری سوداگران مرگ در دستور کار مرزبانان قرار دارد.

وی مرز‌های استان را برای هرگونه تحرک قاچاقچیان ناامن دانست و خاطرنشان کرد: مرزداران استان آذربایجان غربی با آمادگی کامل با هرگونه تحرک غیرقانونی مقابله خواهند کرد و سوداگران مرگ باید بدانند هزینه تجاوز به مرز‌های ایران اسلامی برای آن‌ها بسیار سنگین و غیرقابل جبران خواهد بود. انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17706

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.