تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024

بیش از ۱۸۶ هزار تن گندم از زارعین استان خریداری شد

  • کد خبر : 15852
  • 10 مرداد 1399 - 11:43
بیش از ۱۸۶ هزار تن گندم از زارعین استان خریداری شد
رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: از آغاز فصل برداشت تاکنون بیش از ۱۸۶ هزارو ۵۰۰ تن گندم از زارعان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

رسول جلیلی بیان کرد: علاوه بر ۱۸۶ هزار و ۵۰۰ تن گندم خریداری شده، ۷۵۰۰ تن نیز به صورت بذری و ۴۰۰۰ تن به صورت توافقی خریداری شده است .

وی با بیان اینکه برای سهولت در خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان، ۶۴ مرکز خرید راه‌اندازی شده است ، ادامه داد: مراکز خرید استان از ساعت هشت صبح تا هشت عصر فعال است و خرید گندم از کشاورزان بر اساس اطلاعات موجود در سامانه بهره برداران انجام می‌شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان همچنین با اشاره به اینکه تا کنون ۱۸۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران استان معادل ۴۰ درصد پرداخت شده است، افزود: مطالبه کشاورزانی که محصولات خود را به مراکز خرید گندم تحویل داده‌اند، در حال پرداخت است و این روند تا اتمام زمان خرید و تسویه حساب ادامه خواهد داشت.

جلیلی با بیان اینکه از مجموع ۱۱۰۰ دستگاه کمباین مورد استفاده در برداشت گندم در استان، ۸۵۰ دستگاه بومی و بقیه مهاجر است، اضافه کرد: ۳۵۰۰ دستگاه دروگر نیز در مزارع گندم استان به کارگیری شده است .

وی گفت: محصول ۷۰ درصد از گندم زارهای دیم و ۵۵ تا ۶۰ درصد از مزارع گندم آبی استان برداشت شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان یاد آور شد: امسال با توجه به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در حدود ۲۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم پیش بینی می شود که ۵۱۴ هزار تن گندم به مراکز خرید دولتی استان توسط گندمکاران تحویل داده شود.

جلیلی از گندمکاران آذربایجان‌غربی خواست برای حذف پای دلالان در زمینه خرید وفروش گندم محصول مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید گندم تحویل دهند و از انبار کردن گندم به امید افزایش قمیت خرید تضمینی خودداری کنند ،چون در صورت آلوده شدن گندم به آفت انباری، گندم با افت شدید قیمت به فروش می‌رسد.

وی تاکید کرد: امسال ۳۸۰ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی به کشت گندم اختصاص یافته که از این مقدر ۲۹۰ هزار هکتار به صورت دیم و ۹۰ هزار هکتار نیز به صورت آبی کشت شده است .

رییس سازمان جهادکشاورزی استان اضافه کرد: در مراکز خرید دولتی بنر نحوه خرید تضمینی گندم اطلاع رسانی شده است و با توجه به شرایط پیش امده ناشی از شیوع کرونا در تمامی مراکز پروتکل های بهداشتی باید رعایت شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.