تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024

بیش از ۱۹۳ هزار دفترچه رایگان سلامت در استان صادر شده است

  • کد خبر : 16567
  • 25 شهریور 1399 - 8:45
بیش از ۱۹۳ هزار دفترچه رایگان سلامت در استان صادر شده است
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: در راستای دریافت بیمه اجباری و رایگان سلامت برای ۱۹۳ هزار و ۸۴۵ نفر در استان ارزیابی وسع انجام و به این تعداد دفترچه رایگان صادر شده است.

نادر نانبخش اظهار داشت: این افراد در دهک‌های مختلف اول تا سوم قرار گرفته و بر اساس دهک‌بندی حق بیمه پرداخت نکرده و صاحب دفترچه شده‌اند.

وی افزود: تاکنون ۳۱۵ هزار و ۱۸۸ نفر برای ثبت‌نام اولیه به این بیمه مراجعه کرده‌اند که آزمون وسع بر اساس دهک‌بندی برای ۱۰ هزار و ۵۳۴ نفر از این افراد در حال انجام است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی تصریح کرد: طرح بیمه پایه اجباری سلامت با هدف تحت پوشش قرار دادن اقشار فاقد بیمه در جامعه اجرا می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به ۶۲ دفتر پیشخوان ثبت‌نام کنند.

نانبخش خاطرنشان کرد:  طرح بیمه پایه اجباری سلامت بر اساس ارزیابی وُسع از آبان‌ سال گذشته اجرایی شده است و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به پرداخت ۱۰۰ درصدی حق بیمه افراد سه دهک پایین جامعه توسط دولت ادامه داد: حق بیمه دهک چهارم تا ششم نیز به صورت ۵۰ درصد توسط دولت و ۵۰ درصد توسط خود اشخاص پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ۸۲ هزار و ۹۳۹ نفر نیز در دهک چهار تا ۶ قرار گرفته و ۵۰ درصد حق بیمه را خودشان پرداخت می‌کنند.

نانبخش تاکید کرد: رتبه‌بندی و دهک‌بندی افراد نیز توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده و بیمه سلامت دخالتی در این خصوص نداشته است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16567

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.