تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

بیش از ۵۰ درصد از مدارس روستایی آذربایجان غربی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

  • کد خبر : 13805
  • 20 اسفند 1398 - 7:13
بیش از ۵۰ درصد از مدارس روستایی آذربایجان غربی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: بیش از ۵۰ درصد از مدارس روستایی آذربایجان غربی در فاز اول به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

قاسم جلیلی نژاد امروز ۲۰ اسغند ماه در جلسه هماهنگی اجرای مفاد قرار داد خرید خدمت شبکه هوشمند مدارس، بیان کرد: بر اساس ماده ۶۹ برنامه ششم توسعه تامین زیرساخت های هوشمندسازی مدارس بر عهده وزارت ارتباطات است که در قالب دوفاز اجرایی می شود که در فاز اول یک هزارو ۳۹۰ مدرسه روستایی تا اردیبهشت سال ۹۹ به شبکه ملی اطلاعات متصل می شود.

 

وی با تشریح قرارداد خرید خدمت موضوع هوشمندسازی مدارس افزود: این طرح که در قالب قرارداد خرید خدمت با پیمانکاری مخابرات منطقه استان و از محل اعتبارات طرح USO برای تمام مدارس روستایی بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است اجرایی می شود.

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی تصریح کرد: تامین زیرساخت اتصال به شبکه ملی اطلاعات از مواردی است که جزء تعهدات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان است که مازاد بر آن بهرمندی از ظرفیت پهن باند ۲ مگابایتی واستفاده تا حجم ۳۰ گیگا بایت رایگان ازخدماتی  وزارت ارتباطات  برای توسعه هوشمندسازی مدارس است.

 

جلیلی نژاد با تاکید بر این موضوع که تمام مدارس باید به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند، خاطر نشان کرد: تمام مدارسی که از قبل داری بستر اینترنت بودن نیز بایدبه شبکه هوشمند مدارس از بستر شبکه ملی اطلاعات متصل شوند تا از ظرفیت فراهم شده به نحو احسن استفاده کنند.

 

وی اظهار داشت: طرح توسط کمیته کارشناسی استان که متشکل از نمایندگان تام الختیار اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات،مخابرات منطقه آذربایجان غربی و اداره کل آموزش و پرورش است از طریق ویدئو کنفرانس تشکیل جلسه داده وبررسی می کنند تا تمام موانع احصا و تصمیمات مدیریتی در نشست مدیران جهت رفع موانع اتخاذ شود.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=13805

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.