تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024

تجهیز ٢۶٩مرکز درمانی ارومیه به نسخه‌نویسی الکترونیک

  • کد خبر : 14833
  • 04 خرداد 1399 - 13:17
تجهیز ٢۶٩مرکز درمانی ارومیه به نسخه‌نویسی الکترونیک
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: ٢۶٩ مرکز درمانی ارومیه تا پایان ماه جاری به نسخه‌نویسی الکترونیک مجهز می‌شوند.

نادر نانبخش بیان کرد: در حال حاضر پزشکان ۵۵٣ موسسه تشخیصی و درمانی استان با هدف حذف دفترچه‌های کاغذی در اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی مشارکت دارند.

وی افزود: این تعداد مرکز با اضافه شدن مراکز درمانی ارومیه به ٨٢٢ مرکز خواهد رسید و با این حساب تمامی مراکز و موسسه‌های خصوصی طرف قرارداد نسخه‌نویسی الکترونیک خواهند داشت.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه نسخه‌نویسی الکترونیک این مراکز شامل تجویز دارو، معرفی به مراکز آزمایشگاهی و رادیولوژی است، تصریح کرد: در این سامانه به محض وارد کردن شماره ملی فرد بیمه‌شده، مشخصات وی نمایش داده شده و اعتبار دفترچه ارائه شده نیز اعلام می‌شود.

نانبخش اظهار داشت: اگر دفترچه فرد مراجعه کننده دارای اعتبار باشد، حق ویزیت بیمه‌ای و در صورت نداشتن اعتبار دفترچه، حق ویزیت آزاد از فرد دریافت می‌شود.

وی با اشاره به عمده مزیت و معایب این طرح خاطرنشان کرد: کاهش خطای داروخوانی ناشی از بدخطی پزشک از مزیت‌های این طرح بوده و طولانی شدن فرآیند انتظار مراجعه‌کننده ناشی از نداشتن آموزش و تبحر کافی در داروخانه‌ها و قطعی اینترنت از معایب آن است.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به اینکه این طرح در حال حاضر در موسسه‌های خصوصی طرف قرارداد اجرا می‌شود، اعلام کرد: در این طرح فرآیند رسیدگی به نسخه‌ها به طور همزمان توسط سامانه انجام می‌شود و این عمل فرآیند پرداختی به موسسه‌ها را کوتاه‌تر می‌کند.

نانبخش گفت: طرح الکترونیکی کردن دفترچه‌ها با هدف کاهش هزینه‌ها، حذف کاغذ، بهره‌وری بیشتر و خدمات‌رسانی بهتر اجرا می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14833

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.