تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024

تجهیز ۱۰۰هکتار از اراضی کشاورزی چالدران به سامانه ضد تگرگ

  • کد خبر : 15157
  • 26 خرداد 1399 - 10:05
تجهیز ۱۰۰هکتار از اراضی کشاورزی چالدران به سامانه ضد تگرگ
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار چالدران گفت: ۱۰۰هکتار از اراضی کشاورزی و باغات روستاهای چالدران به سامانه ضد تگرگ مجهز شد.

نادر یوسف زاده از بهره برداری سامانه ضد تگرگ در چالدران همزمان با هفته جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: این سامانه با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال با تحت پوشش قرار دادن ۱۰۰هکتار از اراضی کشاورزی و باغات در روستای قوشابلاغ به بهره برداری رسید.

وی با تاکید براینکه دستگاه ضد تگرگ یک مولد امواج شوک است که تشکیل دانه های تگرگ در جو را مختل می کند، افزود: این سامانه ساختار بارش را در حین شکل گیری آنها به نحو سودمند اصلاح می کند و هیچ نقشی در قطع بارشها و یا شروع مجدد آنها ندارد.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار چالدران، همچنین از روند اجرایی احداث واحد گلخانه ای هیدروپونیک در شهرستان خبر داد و اضافه کرد: واحد گلخانه ای مذکور با ۱۱ میلیارد ریال تسهیلات اعطایی از محل اعتبارات اشتغال زایی روستایی در زمینی به مساحت ۳۵۰۰ متر مربع در زمینه کشت صیفی جات با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

یوسف زاده خاطر نشان کرد: با بهره برداری از آن در هفته دولت سال جاری به طور مستقیم برای ۴ نفر و برای بیش از ۲۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی می شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15157

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.