تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024

تدوین ۱۲ برنامه عملیاتی برای سازمان‌های استانی

  • کد خبر : 15890
  • 12 مرداد 1399 - 14:32
تدوین ۱۲ برنامه عملیاتی برای سازمان‌های استانی
رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت آذربایجان‌غربی گفت: 12 برنامه عملیاتی برای سازمان‌های استانی متناسب با جهت‌گیری‌های اصلی وزارت تدوین شد.

غلامرضا بابایی اظهار داشت: در سال جهش تولید برای سازمان‌های استانی متناسب با جهت‌گیری‌های اصلی وزارت شامل جهش تولید، اتمام طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام، توسعه صادرات و کنترل واردات و نیز مدیریت و تنظیم بازار، ۱۲ برنامه عملیاتی تدوین شد.

وی تصریح کرد: این برنامه‌های عملیاتی در راستای پنج محور توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل، مدیریت واردات و توسعه صادرات غیر نفتی، توسعه معادن و صنایع معدنی با اجرای نقشه راه معدن، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری و نیز تامین منابع مالی و توسعه سرمایه گذاری تدوین شد.

بابایی بیان کرد: پس از ارزیابی عملکرد سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت کشور در سه ماهه اول امسال، استان آذربایجان‌غربی با تحقق کامل اهداف پیش‌بینی، توانست رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت آذربایجان‌غربی افزود: همچنین استان‌های اردبیل، زنجان و مرکزی در رتبه‌های بعدی قرار داشته و استان آذربایجان شرقی رتبه اول را کسب کرده است.

وی با اشاره به فعال‌سازی واحدهای راکد در استان بیان کرد: سال گذشته بر اساس سیاست‌های ابلاغی و حمایت‌های مدیریت ارشد استان بیش از ۸۹ واحد راکد به چرخه تولید بازگشتند.

بابایی با بیان اینکه حمایت از تولید همکاری تمامی دستگاه‌ها را می طلبد تصریح کرد: در سال جاری نیز ۸۵ واحد تولیدی راکد به چرخه باز می‌گردد و در این راستا ۱۶ واحد فعال شده است.

وی به صدور پروانه‌های بهره‌برداری اشاره کرد و گفت: تعداد ۲۸۹ فقره پروانه بهره‌برداری در سال جاری صادر و در این زمینه برای دو هزار  و ۵۳۱  نفر اشتغال‌‌زایی می‌شود.

بابایی با اشاره به اینکه در سال جاری حجم و تنوع محصولات صادراتی کالا و خدمات به ۱۵ کشور همسایه و دو کشور هند و چین از استان افزایش یافته است، افزود: ارزش صادرات یک هزار و ۷۴۶ میلیون دلار برآورد شده که تاکنون یک هزار و ۴۹۲ میلیون دلار آن محقق شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15890

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.