تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

تسهیلات بانکی در قالب کشاورز کارت به کشاورزان پرداخت می شود

  • کد خبر : 17787
  • 14 آذر 1399 - 10:58
تسهیلات بانکی در قالب کشاورز کارت به کشاورزان پرداخت می شود
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: به منظور تسهیل در تامین نقدینگی کشاورزان خرده مالک تا سقف ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی در قالب کشاورز کارت به کشاورزان پرداخت می‌شود.

غلامعلی مرادی اظهارداشت:در پی افزایش قیمت نهاده‌های مورد نیاز بخش کشاورزی به دلیل نوسانات قیمت ارز و با پیگیری‌های مقام عالی وزارت برای کشاورزان خرده مالک کشاورز کارت صادر می‌شود.

وی بیان کرد: در مرحله اول، این کارت در اختیار کشاورزانی که گیاهان استراتژیک مانند گندم، جو و دانه‌های روغنی کشت می‌کنند، قرار می‌گیرد تا دغدغه‌ای برای خرید نهاده و کود نداشته باشند و بتوانند از این کارت استفاده کنند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان از کشاورزان هم استانی درخواست کرد جهت دریافت کشاورز کارت به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه مراجعه و تقاضای خود را ثبت نماید تا بعد از معرفی به بانک کشاورزی کارت خود را دریافت نمایند و از طریق کارگزاری‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نسبت به خرید کو‌های کشاورزی اقدام کنند.

مرادی تصریح کرد: به ازای کشت هر هکتار مزرعه اعم از گندم، جو، کلزا، ٢ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ١۲ درصد به کشاورزان اعطاء می‌شود و این تسهیلات تا سقف ۲۰ میلیون تومان یعنی بین ۱ تا ۱۰ هکتار به کشاورزان خرده مالک پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: به منظور تامین به موقع منابع مالی لازم برای تهیه و تدارک کود و سموم شیمیایی مورد نیاز برای افزایش تولید محصولات استراتژیک کشاورزی و در اجرای تفاهم­نامه منعقده بین بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی، مقرر شده است کشاورزکارت با هدف خرید نهاده‌های کشاورزی در اختیار ذینفعان بخش قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، زمان بازپرداخت این تسهیلات را در موقع برداشت محصول در سال آینده اعلام کرد و گفت: بانک کشاورزی استان آمادگی لازم جهت اعطای این تسهیلات را به کشاورزان دارد.

مرادی در پایان در خصوص دغدغه کشاورزان و بدهی به بانک کشاورزی، اذعان داشت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته بدهی کشاورزان به بانک در زمان اعطای تسهیلات در قالب کشاورز کارت محاسبه نشده و این کارت صرفا جهت خرید نهاده‌های کشاورزی اعم از کود، سم و بذر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.