تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024

تشریح برنامه‌های عزاداری اربعین حسینی در ارومیه

  • کد خبر : 16896
  • 16 مهر 1399 - 10:00
تشریح برنامه‌های عزاداری اربعین حسینی در ارومیه
رییس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه گفت: با روند افزایش ابتلا به کرونا در استان و با توجه به مصوبه ستاد استانی و شهرستانی کرونا برنامه‌های مذهبی و تجمعات در مساجد،حسینیه‌ها و هیئات‌های مذهبی برگزار نمی‌شود و اجرای مراسمات به طور مجازی و پخش نوحه از بلندگوهای سطح شهر خواهد بود .

حجت الاسلام احمد علی پور در جلسه بررسی و تشریح برنامه‌های عزاداری اربعین حسینی که با حضور نائب رئیس شورای هیئات مذهبی و رئیس کانون مداحان برگزار شد اظهار داشت: با روند افزایش ابتلا به کرونا در استان و با توجه به مصوبه ستاد استانی و شهرستانی کرونا برنامه‌های مذهبی و تجمعات در مساجد،حسینیه‌ها و هیئات‌های مذهبی برگزار نمی‌شود و اجرای مراسمات به طور مجازی و  پخش نوحه از بلندگوهای سطح شهر خواهد بود .

وی تصریح کرد:کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی شهرستان ارومیه تلاش کنند با ایجاد برنامه‌های مختلف و ابتکاری بدون تجمع و در راستای دستورات و ابلاغیه‌های ستاد کرونا اجرا شود.

اکبر ابوالفتحی نائب رئیس شورای هیئات مذهبی ارومیه اظهار داشت:هیات‌های مذهبی در طول  چند ماه گذشته با اطاعت از فرامین مقام‌معظم رهبری قدم‌های موثری در راستای پیشگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا و تبیین رسالت حسینیان در ارومیه برداشته‌اند.

وی تاکید کرد:رئیس و اعضای شورای مذهبی ارومیه در جلسات مختلفی نسبت به برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های مذهبی در اربعین حسینی اقدام کرده بودندکه با توجه به وضعیت بحرانی شیوع کرونا برنامه‌های تجمعی را تعطیل و برنامه‌های جایگزین را انجام خواهد داد.

نائب رئیس شورای هیئات مذهبی ارومیه خاطرنشان کرد: اجرای حسینه‌های سیار در مناطق مختلف، طرح هر منزل یک هیئت،هیئات‌های مجازی،قرائت زیارت پرفیض اربعین در منازل،پخش نوحه‌ها و اشعار اربعین از بلندگوهای سطح شهر و توزیع بسته‌های معیشتی از برنامه‌های هیئت‌های مذهبی در اربعین حسینی خواهد بود.

سجاد حاجی زاده رئیس کانون مداحان ارومیه بیان کرد: کانون مداحان هم در راستای پیشگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا برنامه‌های تجمعی را کنسل و برنامه‌های محله محور را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

وی یادآور شد:اجرای برنامه‌های مداحی و مرثیه سرایی در مقابل مجتمع‌های مسکونی، اجرای برنامه‌های مداحی در مقابل منازل شهدا و مناطق مختلف شهر، توزیع بسته‌های معیشتی در بین مداحان و حضور و اجرای برنامه‌های مداحی و مرثیه سرایی در بخش‌های مختلف سیما و رادیو در روز اربعین حسینی خواهد بود.

خاطرنشان می‌شود در این جلسه مصوب شد هیچ برنامه تجمعی در طول این یک هفته برگزار نشود و  تمام برنامه‌های فرهنگی،مذهبی اربعین حسینی با مشارکت و همکاری شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16896

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.