تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

تفاهم نامه همکاری بین اداراه کل کتابخانه های عمومی و بسیج عشایر استان منعقد شد

  • کد خبر : 15160
  • 26 خرداد 1399 - 10:14
تفاهم نامه همکاری بین اداراه کل کتابخانه های عمومی و بسیج عشایر استان منعقد شد
تفاهم‌نامه ملی نهاد کتابخانه‌های عمومی و بسیج عشایر کشور، در مراسمی با حضور مسوولان استانی منعقد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در آیین انعقاد این تفاهم‌نامه بیان کرد: رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی در بسترسازی مناسب برای استفاده همه اقشار مردم از کتابخانه‌های عمومی و تبدیل آنها به مراکز فرهنگی است.

خدیجه معصومی افزود: نهاد امور کتابخانه‌ها، مجموعه‌ای فرهنگی است و امورات این اداره در داد و ستد کتاب خلاصه نمی‌شود و سعی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی داریم که در این برنامه‌ها، کتاب‌محوری در اولویت قرار دارد و از آنجایی که جامعه عشایری از فضای کتابخانه‌ای دور هستند تلاش خواهیم کرد دسترسی به کتاب را برای تمام اقشار تسهیل بخشیم.

وی تصریح کرد: بر همین اساس، تفاهم‌نامه همکاری مشترکی میان نهاد کتابخانه‌های عمومی و سازمان بسیج عشایری به امضا رسیده است که بسیار اثربخش و دارای برکات فراوانی بوده است و در سطح استان با همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی و بسیج عشایری سپاه شهدا عملیاتی خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه شهدا آذربایجان‌غربی گفت: جامعه عشایری، مردمی اصیل هستند و بسیج عشایری سعی در ارائه خدمات لازم به این مردم دارد.

محمد گلستانی افزود: با همکاری کتابخانه‌های عمومی، می‌توانیم کار فرهنگی برای این قشر انجام دهیم و با رساندن کتاب و اقلام فرهنگی به آنها و معرفی کتابخانه‌های موجود در مناطق عشایرنشین، آنها را با کتاب، این کالای بی بدیل فرهنگی بیشتر همراه کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15160

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.