تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

تقویت تشکل‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 15420
  • 12 تیر 1399 - 10:36
تقویت تشکل‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: توسعه تشکل های کشاورزی می‌تواند به صورت محصولات تخصصی و به صورت استانی و شهرستانی باشد.

رسول جلیلی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی ششمین تولید کننده محصولات کشاورزی کشور با تولید ۶ میلیون و ۷۰۰ تن محصولات است اظهار داشت: از این مقدار  چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن تولیدات مربوط به بخش زراعت، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن تولیدات باغی، ۶۰۰ هزار تن تولیدات دام و طیور و ۱۶ هزار تن مربوط به تولید آبزیان است .

وی افزود: آذربایجان غربی مقام نخست کشوری را از نظر نگهداری محصولات سردخانه ای با دارا بودن ۳۷۰ واحد سردخانه ای با ظرفیت ذخیره سازی بیش از ۹۸۰ هزار تن به خود اختصاص داده و در این راستا باید سیستم های این واحد ها به روزرسانی شود و به سمت سورت و بسته بندی مدرن حرکت کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: این استان همچنین با دارا بودن ظرفیت فرآوری بیش از چهار میلیون تن محصولات کشاورزی و ۱۹۵ واحد تولیدی بزرگ ، مقام دوم کشوری را بعد از خراسان رضوی از نظر فرآوری محصولات کشاورزی دارد .

جلیلی خاطرنشان کرد: حدنگاری و اجرای طرح کاداستردر سطح ۶۵۵ هزار هکتار از اراضی ملی و کشاورزی این استان از ابتدای دولت تدبیر و امید اجرا شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: برای اجرای باقی مانده طرح طی تفاهم‌نامه مشترک مابین سازمان جهاد کشاورزی و سازمان بسیج مهندسین سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، حدنگاری در سطح ۳۰۰ هزار هکتار دیگر از اراضی کشاورزی نیز اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: با عملیاتی شدن و اتمام اجرای این طرح مهم، کل اطلاعات مکانی و توصیفی زمین‌های کشاورزی در دسترس مسئولان و برنامه‌ریزان بخش کشاورزی قرار خواهد گرفت.

جلیلی در ادامه بر ضرورت فراهم کردن زیرساخت های الکترونیکی و فناوری های نوین در بخش کشاورزی و توسعه کشاورزی قراردادی در استان به منظور فراهم کردن بستر ورود به بازارهای جهانی تاکید کرد.

وی گفت : بخش کشاورزی مهمترین پیشران توسعه اقتصادی استان به شمار می رود که در این راستا سلسله پیشران هایی برای توسعه بخش کشاورزی استان وجود دارد که به صورت برنامه ریزی های بلند مدت و کوتاه مدت طراحی و اجرا می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تولید محصولات گلخانه ای، تولید نهاده‌های دامی و ایجاد واحد های بزرگ مقیاس در زمینه تولید محصولات پروتئینی و همچنین توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی را از زمینه های مهم سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان عنوان کرد و گفت: در این راستا حمایت‌های لازم از طرف سازمان در دستور کار قرار دارد.

جلیلی با تاکید بر تقویت تشکل‌های کشاورزی در استان گفت: توسعه تشکل های کشاورزی می‌تواند به صورت محصولات تخصصی و به صورت استانی و شهرستانی باشد و چون نظام بهره‌برداری آذربایجان‌غربی نظام خرده دهقانی است، می‌توان این نظام را انسجام بخشید تا درآمد و رفاه بیشتری را برای کشاورزان به همراه داشته باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.