تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024

توزیع انسولین مورد نیاز بیماران در داروخانه‌های معین آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 14997
  • 15 خرداد 1399 - 10:20
توزیع انسولین مورد نیاز بیماران در داروخانه‌های معین آذربایجان‌غربی
مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: انسولین مورد نیاز بیماران در داروخانه‌های معین استان توزیع شده که این روند تا حل کامل این مشکل ادامه دارد.

فاطمه آقازاده بیان کرد: به علت کمبود مقطعی و کشوری، توزیع در سطح همه داروخانه‌ها امکان پذیر نبوده و برای کنترل و نظارت دقیق بر نحوه توزیع، مقرر شده که داروی موجود بین تعداد محدودی از داروخانه های منتخب توزیع شود که در صورت رفع کمبود، توزیع آن در همه داروخانه ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: شهروندان برای اطلاع از لیست داروخانه‌های معین در همه نقاط آذربایجان‌غربی می توانند از ساعت هشت صبح تا هشت شب با شماره تلفن رایگان ۱۹۰ تماس گرفته و اسامی داروخانه های معین را دریافت کنند.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: طی هفته‌های اخیر با مشکل کمبود یک سری از اقلام انسولین از جمله انسولین قلمی و پر مصرف خارجی مواجه بودیم که این کمبود سراسری بود ولی رفع مشکل از همان روزهای نخست پیگیری شد.

آقازاده خاطرنشان کرد: طی هفته جاری تعداد محدودی از این دارو به صورت سهمیه از سوی سازمان غذا و دارو به آذربایجان‌غربی اختصاص یافت که به تدریج در داروخانه های معین استان توزیع می شود.

وی به بیماران دیابتیک توصیه کرد که تا زمان تامین کامل انسولین قلمی مورد استفاده خود از سایر برندهای انسولین یا انسولین تزریقی تولید داخل که به وفور در بازار موجود است، با مشورت پزشک معالج استفاده کنند.

آقازاده در مورد اظهارات شهروندان در خصوص اثر برندهای جایگزین گفت: انسولین‌های با برند جایگزین نیز مجوزهای لازم را از سازمان غذا و دارو اخذ کرده و در خصوص اثربخشی این داروها هیچ نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14997

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.