تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

توزیع ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در استان

  • کد خبر : 14644
  • 23 اردیبهشت 1399 - 8:50
توزیع ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در استان
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون به تعداد بیش از ۳۰۰ هزار بسته توزیع شده و افق سپاه تا پایان رمضان عدد ۵۰۰ هزار بسته برای کمک به محرومان است.

سردار حبیب شهسواری در نشست هم اندیشی ویدئوکنفرانسی ریاست جمهور با فعالان مبازه با کرونا در آذربایجان‌غربی بیان کرد: خوشبختانه امنیت و سلامتی در استان مرزی آذربایجان‌غربی به طول ۹۷۶ کیلومتر همراه با مبارزه با بیماری ویروس کرونا حاکم بوده و هست.

وی افزود: یکی از رموز موفقیت در آذربایجان‌غربی وحدت فرماندهی و مدیریت همدلی و همراهی مسئولان ارشد استانی مانند امام جمعه و استاندار آذربایجان‌غربی است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از نخسین روز پیدایش ویروس کرونا در استان اهمیت موضوع به قدری بود که پیش از ستاد مبارزه با کرونا، جلسات شورای تامین در آذربایجان غربی متولی و پیگیر این بحث بود و در همان روزهای نخست، هفت هزار نیروی بسیجی متبحر و آموزش دیده برای غربالگری در اختیار جامعه دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت و رتبه اول و دوم کشور در غربالگری را به دست آورد.

سردار شهسواری خاطرنشان کرد: سپاه و بسیج در آذربایجان‌غربی با بهره‌گیری از یک میلیون بسیجی استان رزمایش دفاع بیولوژیکی را از همان اوایل برگزار کرده و تا امروز در قالب بیش از ۲۷۰ هزار نیروی بسیجی فعال با جدیت پای کار آمدند و از سوی دیگر بیش از پنج هزار پایگاه بسیج وارد مبازه با ویروس شد.

وی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۲ میلیون لیتر مواد ضدعفونی کننده در استان به کار برده شد و ۱۷۰ کارگاه تولید ماسک در شهرستان‌های مختلف راه‌اندازی شده که بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار ماسک توسط نیروهای بسیج و سپاه در سراسر استان با برند سیب دانشگاه علوم پزشکی تولید و توزیع شد.

فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۶۰۰ گروه جهادی با بیش از ۱۲ هزار نفر در این راستا به کارگیری شدند ادامه داد: از سوی دیگر بیمارستان صحرایی در شهر ارومیه با چهار اتاق عمل، آی سیو و آزمایشگاه و بسته کامل بیمارستانی راه اندازی شده و هم اکنون بیماران کرونایی با ۲۰۰ تخت نقاهتگاهی در آن بستری هستند.

سردار شهسواری با اشاره به اینکه تاکنون در ۱۷ شهرستان آذربایجان‌غربی هزار و ۳۲۰ تخت نقاهتگاهی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است اضافه کرد: از سوی دیگر بسته‌های معیشتی به تعداد بیش از ۳۰۰ هزار بسته توزیع شده و افق سپاه تا پایان رمضان عدد ۵۰۰ هزار بسته برای کمک به محرمان است.

وی گفت: همچنین یک هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه برای مزدوجیان محروم استان برنامه ریزی شد که ارزش ریالی هر جهیزنه ۱۰ میلیون تومان بود که به سراسر آذربایجان‌غربی توزیع شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14644

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.