تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

توسعه بازارچه های مرزی مهمترین گام در رونق اقتصادی و تبادلات تجاری بین ایران و ترکیه است

  • کد خبر : 12193
  • 22 آذر 1398 - 9:48
توسعه بازارچه های مرزی مهمترین گام در رونق اقتصادی و تبادلات تجاری بین ایران و ترکیه است
استاندار آذربایجان غربی در دیدار با والی آغری ترکیه گفت: توسعه و رونق بازارچه های مرزی مهمترین گام در رونق اقتصادی و تبادلات تجاری بین دو کشور ایران و ترکیه است.

محمد مهدی شهریاری  در دیدار با والی آغری ترکیه با اشاره به مرزی بودن دو استان آذربایجان غربی و آغری ترکیه بیان کرد: توسعه و رونق بازارچه های مرزی مهمترین گام در رونق اقتصادی و تبادلات تجاری بین دو کشور ایران و ترکیه است.

وی با اشاره به ظرفیتهای بخش کشاورزی ، صنعتی و معدنی آذربایجان غربی افزود: این استان جزو ۵ استان برتر در تنوع معدنی و پیشرو در صنایع تبدیلی کشور است و در این راستا آماده جذب سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن و صادرات انواع محصولات کشاورزی همچون سیب ، انگور و کنسانتره به کشور ترکیه هستیم.

والی آغری ترکیه نیز در این دیدار با اشاره به وجود اشتراکات مختلف بین دو کشور گفت : تجار ترکیه همواره مشتاق تجارت با ایران هستند که نیاز است در کنار رونق بازارچه مرزی بازرگان بازارچه ساری سوی پلدشت نیز جهت افزایش این تبادلات وارد چرخه فعالیت شود.

سلیمان المان اضافه کرد:  افزایش همکاریهای امنیتی ، تسهیل تردهای مرزی، ایجاد و توسعه سایر بازارچه های مرزی و تکمیل زیرساختها تجارت مرزی  از مهمترین موارد در افزایش تبادلات اقتصادی بین دو استان آذربایجان غربی و آغری ترکیه است

 

 

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12193

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.