تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024

تولید بیش از ۱۹۰ هزار تن کنسانتره دام و طیور در استان

  • کد خبر : 14428
  • 03 اردیبهشت 1399 - 7:49
تولید بیش از ۱۹۰ هزار تن کنسانتره دام و طیور در استان
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سالیانه بیش از ۱۹۰ هزارتن کنسانتره دام و طیور در واحد های تولیدی خوراک دام و طیور استان تولید می شود.

داود قربان نژاد در جلسه هماهنگی توزیع نهاده های دامی استان که در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد،بیان کرد: در سال گذشته حدود ۱۹۰ هزار تن نهاده دام و طیور بین واحد های تولیدی استان توزیع شده است.

وی میزان نیازسالانه به نهاده های دام و طیور در استان را ۱۲۸ هزار تن کنجاله سویا، ۳۴۵ هزار تن ذرت دانه ای و ۱۶۵ هزار تن جوی دامی اعلام کرد.

معاون بهبود تولیدات دام استان با اشاره به نحوه تعیین ضرایب توزیع در بین واحدهای طیور و دام استان اظهار کرد: تخصیص نهاده ها برای زنجیره های طیور و کارخانجات وابسته به زنجیره هابه تناسب جوجه ریزی و بصورت تجمیعی انجام می گیرد.

قربان نژاد خاطرنشان کرد: نظارت کارشناسان این معاونت بر سیستم تولید خوراک دام بصورت فنی و بهداشتی و به صورت ماهیانه انجام می شود.

وی  ادامه داد: در شرایط خاص کنونی که مرغداران با چالش های شدید تری مواجه هستندT اولویت تخصیص نهاده ها در جهت تامین نیاز پرورش دهندگان بخش طیور است.

معاون بهبود تولیدات دام استان با اشاره به توزیع این نهاده ها با قیمت مصوب به تولید کنندگان گفت: توزیع این نهاده ها پس از تخصیص این معاونت در سامانه بازرگاه نهاده های کشاورزی از طریق تشکل های مربوطه صورت خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14428

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.