تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

تولید ۷۵۶ هزار و ۵۰۰ لیتر محلول ضدعفونی کننده در آذربایجان غربی

  • کد خبر : 14715
  • 27 اردیبهشت 1399 - 11:41
تولید  ۷۵۶ هزار و ۵۰۰ لیتر محلول ضدعفونی کننده در آذربایجان غربی
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای مقابله با بیماری کرونا، ۷۵۶ هزار و ۵۰۰ لیتر محلول‌ ضدعفونی در استان تولید و در همه شهرستان‌ها به مرحله اشباع رسید.

جلال غفارزاده بیان کرد: وضعیت محلول‌های الکلی در آذربایجان‌غربی تنها ۲ هفته پس از آغاز شیوع بیماری کرونا به مرحله اشباع رسید و در حال حاضر بیش از ۲ ماه است که از مرحله اشباع عبور کرده است.

وی در تشریح نحوه مدیریت بازار محلول‌های ضدعفونی در آذربایجان‌غربی افزود: طی روزهای نخست شیوع بیماری کرونا، به منظور رفع نیاز شهروندان به محلول‌های الکلی ضدعفونی‌کننده، الکل‌های بسته‌بندی ۷۰ درجه به میزان ۹۸ هزار لیتر و  الکل ۹۶ درجه به میزان ۲۲ هزار و ۶۰۰ لیتر از طریق انجمن داروسازان و ۲ شرکت دارویی در سطح همه داروخانه‌های استان از شمال تا جنوب توزیع و در بسته بندی‌های کوچک در دسترس عموم مردم قرار گرفت.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی استان با اشاره به دریافت بیش از ۱۰۰ مورد درخواست تولید محلول‌های ضدعفونی در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: پس از بررسی همه آنها، ۳۰ مورد پروانه به ۲۱ واحد تولیدی شامل ۱۱ واحد در ارومیه، چهار واحد در خوی، ۲ واحد در ماکو، ۲ واحد در مهاباد، یک واحد در نقده و یک واحد در میاندوآب صادر شد.

غفارزاده  خاطرنشان کرد: این واحدها با حداکثر ظرفیت وارد مدار تولید شده و ۷۵۶ هزار و ۵۰۰ لیتر  ژل و محلول ضدعفونی الکلی تولید کردند که از این میزان ۵۷۷ هزار و ۳۱۷ لیتر جهت رفع نیاز استان توزیع شد.

وی ادامه داد: پس از آن با هدف کاهش بار تقاضا از بازار، آزمایشگاه کنترل معاونت غذا و داروی استان به صورت شبانه‌روزی بالغ بر ۱۱ هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده بر پایه الکل و طبق پروتکل اعلامی سازمان بهداشت جهانی (WHO) تهیه و برای رفع نیاز اولیه کادر در سطح مراکز درمانی و واحدهای ستادی دانشگاه توزیع کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14715

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.