تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

جهت مقابله با کرونا ۹۰۰ تخت بیمارستانی در شمالغرب کشور توسط ارتش آماده سازی شد

  • کد خبر : 14166
  • 17 فروردین 1399 - 4:25
جهت مقابله با کرونا ۹۰۰ تخت بیمارستانی در شمالغرب کشور توسط ارتش آماده سازی شد
فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال غرب نزاجا از آماده سازی ۹۰۰تخت بیمارستانی در ۱۱شهرستان شمالغرب کشور توسط ارتش برای مقابله با کروناویروس خبرداد.

امیر حاجیلو بابیان اینکه از زمان شیوع بیماری کرونا، اقداماتی در جهت ارتقای توان رزمی در جنگ نوین برای مقابله با این بیماری نامتعارف با عنوان قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا همزمان با سالروز عملیات غرور آفرین کربلای ۷ آغاز شده است، اظهار داشت: توانسته ایم در ۱۱ شهرستان شمالغرب کشور بالغ بر ۹۰۰ تخت بیمارستانی برای مهیا سازی نقاهتگاه بیماران کرونایی آماده سازیم و بیمارستان قرارگاه منطقه شمالغرب کشور نیز همراه با کادر درمانی و پزشکی هم اکنون برای بیماران کرونایی ارائه خدمت می کند.

 

وی افزود: این قرارگاه همزمان با سایر قرارگاههای سراسر کشور با دستور فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ اسفند پدافند بیولوژیک خود را در ۵ مرحله با عنوان رزمایش “لبیک یا امام خامنه ای” آغاز کرده که مرحله اول آن شامل بررسی و نمایش توانمندی نیروها برای مقابله با حملات بیولوژیک و تجهیزات و مرحله دوم شامل ضدعفونی معابر عمومی شهرها است که در ۸۰ نوبت انجام شده است.

 

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال غرب نزاجا تصریح کرد: از دیگر مراحل این رزمایش، ایجاد ایستگاههای پایش و غربالگری بیماری کرونا در ۵۰ ایستگاه بین شهری، روستایی و حاشیه شهرها در شمالغرب کشور بود که هم اکنون نیز ادامه دارد و کار محدودیت و کنترل تردد که با درخواست استانداران شمالغرب کشور انجام پذیرفته را در اختیار دارد.

 

امیر حاجیلو خاطرنشان کرد: از آغاز این رزمایش در حدود ۲۲۰ هزار نفر تاکنون در بحث کنترل علایم بیماری پایش شده و ۳۸ هزار خودرو در ورودی بین استانها و شهرها ضد عفونی نموده اند تا از شیوع بیماری جلوگیری به عمل آید و زنجیره انتقال آن قطع شود.

 

وی اضافه کرد: این قرارگاه در ۴ نقطه از شمالغرب کشور در حال تولید انواع ماسک، دستکش و لباسهای محافظتی است که بین عموم مردم و کارکنان بیمارستانها پخش می شود.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14166

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.