تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

حجم سرمایه گذاری در بخش معادن استان رشد ۴۷ درصدی داشته است

  • کد خبر : 15583
  • 23 تیر 1399 - 11:10
حجم سرمایه گذاری در بخش معادن استان رشد ۴۷ درصدی داشته است
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: طی یک سال گذشته، در بخش معادن و سنگ‌های معدنی، تزیینی و مصالح کوهی این استان بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

غلامرضا بابایی با اشاره به اینکه در سال گذشته با وجود تحریم و مشکلات اقتصادی حجم سرمایه گذاری در بخش معادن استان ۴۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته بود، افزود: طی یک سال گذشته، در بخش معادن و سنگ‌های معدنی، تزیینی و مصالح کوهی این استان بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۷۰ معدن در استان فعال بود، اظهار داشت: با پیگیری سازمان صنعت، معدن و تجارت، امسال تعداد معادن دارای پروانه بهره برداری استان به ۴۸۵ معدن رسیده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ذخیره قطعی معادن در این استان بیش از یک میلیارد و ۲۱۴ میلیون تُن برآورد شده و سالانه بیش از ۱۷ میلیون تُن انواع مواد معدنی در استان استخراج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۳۶ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال در زمینه معادن استان سرمایه‌گذاری شده، افزود: هم‌اکنون ۵۱ نوع ماده معدنی درآذربایجان‌غربی شناسایی و کشف شده که با این آمار، این استان به لحاظ تنوع ماده معدنی در جایگاه سوم کشور قرار دارد.

بابایی اظهار داشت: از جمله مواد معدنی شناسایی شده در آذربایجان غربی می توان به انواع سنگ‌های زینتی، طلا، تیتان، باریت، سیلیس و پوکه معدنی اشاره کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه عمده مشکل بخش معدن مساله خام فروشی و کمبود واحدهای سنگبری بزرگ مقیاس استانی است، گفت: در سال جهش تولید برای حمایت از واحدهای معدنی و جلوگیری از خام فروشی و تشویق و ترغیب بهره برداران برای احداث واحدهای سنگبری و فرآوری، پیگیری برای احداث ۲ واحد سنگبری بزرگ مقیاس و اعطای تسهیلات بانکی برای توسعه واحدها و نوسازی ماشین آلات را در دستور کار قرار داده ایم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15583

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.