تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024

حدود ۶۰ درصد هزینه بیمه دام عشایر را دولت پردخت می‌کند

  • کد خبر : 12372
  • 02 دی 1398 - 6:37
حدود ۶۰ درصد هزینه بیمه دام عشایر را دولت پردخت می‌کند
سرپرست اداره‌کل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: دولت در طرح حمایتی بیمه دام عشایر حدود ۶۰ درصد مبلغ حق بیمه را پرداخت می‌کند اما تاکنون کمتر از ۲ درصد دام‌ها بیمه شده‌اند.

علی بهادری با اشاره به اینکه طرح بیمه ٢ میلیون واحد دامی عشایر استان از یک‌ماه قبل آغاز شده‌ است، بیان کرد: دولت در طرح حمایتی بیمه دام عشایر حدود ۶۰  درصد مبلغ حق بیمه را پرداخت می‌کند اما تاکنون کمتر از ۲ درصد دام‌ها بیمه شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه اکنون ۱۱ هزار و ۴۴۳ راس از دام‌های عشایری این استان بیمه هستند، افزود: بیمه هر واحد دامی سبک ۶۲ هزار ریال است که از این میزان ۳۶ هزار ریال آن توسط دولت پرداخت می‌شود؛ همچنین ۱۰۶ هزار ریال در دام‌های بزرگ سهم بیمه‌گذار و ۴۱۷ هزار ریال سهم دولت است.

 

سرپرست اداره‌کل امور عشایری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: اعتباری برای این امر اختصاص نیافته‌است و شرکت بیمه‌ای طبق وظیفه قانونی خود به این امر اقدام می‌کند.

 

بهادری خاطر نشان کرد: عشایر برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی و انواع بیماری‌های دام همچنین حفظ سرمایه دامی به شرکت تعاونی عشایری در شهرستان‌ها و اتحادیه تعاونی عشایر در استان مراجعه کرده و نسبت به بیمه دام‌های خود اقدام کنند.

 

وی ادامه داد: بیماری‌هایی از جمله تب مالت (بروسلوز )، تب برفکی، آبله، بیماری‌های عفونی قرنطینه‌ای و نوظهور همچنین تخریب آغل ناشی از عوامل و خسارات طبیعی، زلزله، سرما و یخ‌زدگی، سیل، صاعقه، شاربون (سیاه زخم )، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و هاری از جمله عوامل خطری است که شامل خسارت بیمه می‌شود.

 

سرپرست اداره‌کل امور عشایری آذربایجان‌غربی ادامه داد: عشایر با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت‌های لازم از این قشر صورت می‌گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد محصولات دامی آذربایجان‌غربی توسط ۲ میلیون واحد دامی عشایر تولید می‌شود، گفت: عشایر استان سالانه ۵۵ هزار تن شیر، ۱۵ هزار تن گوشت و سه هزار تن پشم را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12372

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.