تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

حدود۲۰ میلیون دلار فرش دستباف آذربایجان‌غربی صادر می شود

  • کد خبر : 13059
  • 08 بهمن 1398 - 8:17
حدود۲۰ میلیون دلار فرش دستباف آذربایجان‌غربی صادر می شود
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: سالانه حدود20 میلیون دلار فرش دستباف آذربایجان‌غربی روانه بازارهای خارجی می شود.

غلامرضا بابایی با اشاره به صارات فرش از آذربایجان‌غربی بیان کرد: با توجه به مشخص نبودن استان تولید کننده در ثبت محموله‌های صادراتی فرش در گمرک، آمار دقیقی از صادرات فرش‌های تولیدی استان قابل ارائه نیست.

 

وی افزود: با مقایسه میزان تولید و خرید فرش در بازارهای داخلی، سالانه حدود ۲۰ میلیون دلار فرش دستباف از تولیدات آذربایجان‌غربی روانه بازارهای خارجی می شود.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی تصریح کرد: اگرچه آمار دقیقی در این خصوص وجود ندارد، اما در حال حاضر حدود ۲۹۰ هزار مترمربع انواع فرش دستباف در استان تولید می شود که با توجه به ماهیت ذاتی خود مصداق کامل اقتصاد مقاومتی بوده و به عنوان یک کالای نفیس و گرانقدر ایرانی می تواند نقش موثری در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

 

بابایی اظهار داشت: طبق برآوردها بیش از ۷۰ هزار بافنده فرش در ۲۲۶ کارگاه‌های بزرگ و کوچک مشغول فعالیت هستند.

 

وی با اشاره به مشکلات پیش‌روی قالیبافان، اذعان داشت: کمبود اعتبارات یارانه ای تخصیص یافته در بخش بیمه قالیبافان از مشکلات پیش روی این هنر صنعت در استان است که این مشکلات نیز به علت محدودیت های بودجه ای دولت به وجود آمده است .

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربیادامه داد: مقصد صادراتی فرش افشار تکاب، کشورهای اروپایی به ویژه آلمان بوده و علاوه بر این، فرش افشار تکاب به آمریکا، کانادا و ژاپن نیز صادر می شود.

 

بابایی با بیان اینکه فرش ابریشم و گل ابریشم به کشورهای عربی صادر می شود، اظهار داشت: عمده کشورهای صادراتی فرش ریز ماهی خوی، روسیه، ژاپن و کشورهای اروپایی است.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=13059

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.