تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

خدمات روبنایی شهر جدید گلمان ارومیه تامین می شود

  • کد خبر : 17009
  • 23 مهر 1399 - 9:34
خدمات روبنایی شهر جدید گلمان ارومیه تامین می شود
معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: شهر جدید گلمان، ظرفیت کم‌نظیری دارد که می‌توان بسیاری از نیازهای شهری ارومیه به سمت این شهر سوق داد و در این راستا در تلاش هستیم سریعا خدمات روبنایی این شهر را تامین کنیم.

فرزانه صادق مالواجرد در جلسه مشترک ستاد بازآفرینی شهری پایدار آذربایجان‌غربی و کمیسیون ماده ۵ با بیان این‌که تبدیل منطقه منفصل گلمان به شهر جدید یکی از دغدغه‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی بود،اظهار داشت: بعد از تحقق این امر باید برنامه‌ریزی دقیقی برای تعیین کاربری‌ها و تأمین خدمات روبنایی در شهر جدید گلمان باید انجام شود.

وی در خصوص تعیین تکلیف روند بازسازی بافت فرسوده شهر ارومیه که بر بافت تاریخی منطبق است، تصریح کرد: شهر ارومیه پشتوانه فرهنگی غنی دارد و برخوردار از ظرفیت‌های کم‌نظیر طبیعی است.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی  با تأکید بر این‌که بافت تاریخی شناسنامه شهروندان محسوب می‌شود، ادامه داد:  انسجام و یکپارچگی یافت تاریخی توأمان با نگهداری و سرزندگی آن محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ضوابط و مقررات ساخت در بافت‌های تاریخی از سوی میراث فرهنگی در یک‌ماه آینده شد بایستی تعیین شود، یادآور شد: تمام مسائل و دغدغه‌های توسعه شهری ارومیه باید در اصلاح مغایرت‌های طرح‌های تفصیلی با طرح جامع شهر ارومیه لحاظ شود.

صادق مالواجرد با تأکید بر این‌که تنها راه‌حل ساماندهی شهری، افزایش محدوده نیست،خاطرنشان کرد: در تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی لازم است پاسخ‌گویی به مطالبه‌های مردمی در اولویت قرار بگیرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17009

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.