تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024

خسارت ۱۱۰ میلیارد ریالی کرونا به بخش فرهنگ و هنر استان

  • کد خبر : 14327
  • 27 فروردین 1399 - 6:48
خسارت ۱۱۰ میلیارد ریالی کرونا  به بخش فرهنگ و هنر استان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از خسارت ۱۱۰ میلیارد ریال بیماری کرونا به بخش فرهنگ، هنر وحوزه قرآن در استان خبر داد.

حجت الاسلام ناصر خدایاری در نشست با خبرنگاران عضو کمیته رسانه شورای عالی اطلاع رسانی آذربایجان غربی بیان کرد: بر اساس برآوردهای اولیه در پی شیوع ویروس کرونا ۱۱۰ میلیارد ریال خسارت به جامعه فرهنگی، هنری، قرآنی و سایر صنوف فرهنگی استان وارد شده که بر اساس اعلام به وزارت خانه مبلغ ۹۷ میلیارد ریال مصوب شد و قرار است بزودی به اهالی این حوزه پرداخت شود.

وی افزود: در اثر شیوع این ویروس هنرمندان، نویسندگان، چاپخانه‌داران، صاحبان کانون‌های آگهی و تبلیغاتی، روزنامه‌نگاران، ناشران، انجمن‌های موسیقی، مؤسسات قرآنی و فرهنگی، سینماها، اهالی تئاتر و تمامی صنوفی که به نحوی در تولید محصولات فرهنگی هنری نقش داشتند، آسیب دیدند که امیدواریم بخشی از این خسارات جبران شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه با تاکید بر رعایت الزامات بهداشتی و ترغیب مردم به ماندن در خانه تصریح کرد: با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، دیگر قرنطینه کامل اجرا نخواهد شد، فاصله گذاری هوشمند به معنای حضور در اجتماعات با حفظ فاصله است.

حجت الاسلام خدایاری با اشاره به سیر صعودی این بیماری در استان خاطرنشان کرد: فاصله گذاری هوشمند به معنای بازگشایی تدریجی کسب و کارها، از صنوف کم ریسک تا صنوف ریسک دار است، ستاد استانی کرونا پیشنهاد داده بود تا قرنطینه و محدودیت بازگشایی صنوف تا ۳۱ فروردین ادامه یابد اما ستاد ملی کرونا مخالفت کرد.

وی با بیان اینکه اهالی رسانه از طریق تولید محتوا، نقش مهمی در آگاه‌سازی جامعه و مقابله با این بیماری ایفا کرده‌اند گفت: همچنان تاکید بر رعایت الزامات بهداشتی توسط مردم باید در دستور کار رسانه‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14327

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.