تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024

خسارت ۱۵۰ میلیارد تومانی کرونا به تاسیسات گردشگری آذربایجان غربی

  • کد خبر : 17531
  • 30 آبان 1399 - 12:39
خسارت ۱۵۰ میلیارد تومانی کرونا به تاسیسات گردشگری آذربایجان غربی
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: کرونا بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان به تاسیسات گردشگری استان خسارت وارد کرده است.

جلیل جباری با اشاره به تاثیر ویروس کرونا بر کاهش تعداد گردشگران و خسارات وارد به تاسیسات گردشگری استان افزود: بر اساس برآورد با توجه به آمار به دست آمده از هتل‌ها، مراکز گردشگری، آژانس های مسافرتی، کارگاه های صنایع دستی، روند توسعه گردشگری در استان کاهش داشته و حدود ۶۰۰ نفر از شاغلین حوزه گردشگری نیز به واسطه کاهش حضور مسافر و تعطیلی برخی فعالیتها، بیکار شدند.

وی با اشاره به ثبت نام ۲۶۳ نفر از حوزه گردشگری استان برای دریافت مرحله اول تسهیلات کرونا با اشتغال ۶۱۳ نفر گفت:  تاکنون هفت میلیارد تومان به ۱۷۱ نفر از استان پرداخت شده است.

جباری با اشاره به بسته سوم تسهیلات ویژه دولت مخصوص کرونا به حوزه گردشگری تصریح کرد: این تسهیلات از ۲۰۰ میلیون تومان تا دو میلیارد تومان با بازپرداخت ۱۲ درصد در اختیار واحدهای آسیب‌دیده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای سه رویداد مهم ملی در دوران پسا کرونا تصریح کرد: در دوران پسا کرونا جشنواره بین المللی شمس تبریزی، جشنواره ملی تخت سلیمان تکاب، جشنواره ملی گردشگری و همچنین برگزاری جشنواره های محلی با توجه به ظرفیت های فرهنگی هر شهر در دستور کار قرار خواهد گرفت که پس از پایان کرونا در سطح استان اجرا می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه از ۲۲ طرح اقتصادی جهش تولید در استان، هشت طرح باسرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان به حوزه گردشگری اختصاص یافته است، تصریح کرد: از محل تسهیلات جهش تولید مبلغ ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای حمایت از این طرح ها براساس تفاهمنامه منعقد شده بین سازمان مدیریت وبرنامه ریزی و استانداری در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به دستاوردهای حوزه گردشگری استان تصریح کرد:  شروع عملیات مرمت بناهای تاریخی پادگان ارومیه،احیای حجرات ضلع شرقی مسجد جامع ارومیه، انجام فاز مطالعاتی سایت موزه چالدران،اجرای زیرساخت‌های گردشگری تخت سلیمان تکاب، اجرای پروژه شمس تبریزی در خوی در حال انجام است.

جباری با بیان اینکه ۱۶۵۷ اثر استان در فهرست آثارملی ثبت شده است، گفت: این تعداد ۱۳ اثر طبیعی، ۱۲۹۱ محوطه تاریخی و ۲۲۳ خانه تاریخی را شامل می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17531

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.