تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024

ذخیره ۴۰۰۰ نمونه خون بند ناف در بانک خون بندناف رویان آذربایجان غربی

  • کد خبر : 15486
  • 16 تیر 1399 - 10:00
ذخیره ۴۰۰۰ نمونه خون بند ناف در بانک خون بندناف رویان آذربایجان غربی
مسئول دفتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان در آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر۴۰۰۰ نمونه خون بند ناف در استان ذخیره شده است.

آرش اهرون بیان کرد: درحال حاضر تعداد نمونه‌های خون بندناف ذخیره شده در آذربایجان غربی۴۰۰۰  نمونه و استان با این تعداد جز ۶ استان برتر در کشور است.

وی  با اشاره به ویژگی‌های منحصربه فرد سلول‌های بنیادی خون بندناف و توانایی این سلول‌ها در درمان بسیاری از بیماری‌های صعب‌ العلاج تصریح کرد: سرطان‌های خونی، کم خونی مادرزادی، کمبود پلاکت، تالاسمی، کم کاری مغز استخوان از جمله بیماری‌هایی است که از طریق سلول‌های بنیادی خون بندناف قابلیت درمان دارندو درست نیست که به صورت زباله بیولوژیک دور انداخته شود.

اهرون به  امکان درمان ۸۰ نوع بیماری به کمک این سلول‌های بنیادی اشاره کرد و گفت: زوجین می توانند بعد از هفته ۳۶ بارداری با مراجعه به نمایندگی بانک خون بند ناف در استان مراجعه کرده و بعد از دریافت مشاوره های مربوطه با واریز ۳میلیون و ۷۵۴ هزار تومان حق عضویت  به صورت نقدی یا اقساطی  و شارژ سالانه ۱۶۰ هزار تومان هزینه نگهداری برای ۱۰۰ سال آینده این نمونه را نگهداری کنند.

مسئول دفتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان در استان با اشاره به مزایای ذخیره کردن خون بندناف نوزادان و مقایسه با استفاده از سلول‌های بنیادی مغز استخوان خاطرنشان کرد: جمع آوری خون بندناف نوزادان خطری برای نوزاد و مادر نداشته و در آینده نوزاد و والدین و خواهر برادر وی می توانند در صورت نیاز از این خون برای درمان استفاده کنند.

اهرون  با اشاره به اینکه تاکنون  موردی در آذربایجان غربی پیش نیامده که از این ذخیره خون بندناف استفاده شود، یاد آورشد: به جز ارومیه در شهرهای بوکان، نقده، مهاباد، ماکو و سلماس نیز کارشناسان نمایندگی بانک خون بند ناف رویان ارومیه آماده ثبت نام از زوجین هستند و در سال های آینده در سایر شهرستان ها نیز مراکزی تاسیس خواهد شد.

وی در خصوص استقبال زوجین از ذخیره خون بند ناف در استان اظهار کرد: آگاهی مردم نسبت به این موضوع نسبت به سال های گذشته بیشتر شده و فرهنگ سازی ها بسیار شده ولی عمده مشکل در ذخیره خون بند ناف مشکلات اقتصادی خانواده ها است بطوری که ماهانه بیش از ۵۰۰ مورد برای ثبت نام به نمایندگی ها مراجعه می کنند ولی به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی کمتر تمایل  نشان می دهند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15486

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.