تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

راه‌اندازی قرارگاه کشاورزی در ارومیه

  • کد خبر : 16384
  • 13 شهریور 1399 - 18:17
راه‌اندازی قرارگاه کشاورزی در ارومیه
نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: در دو هفته آینده با هدف رصد و برطرف کردن مشکلات کشاورزی آذربایجان ‌غربی، قرارگاه کشاورزی در ارومیه آغاز به فعالیت می‌کند.

وحید جلال‌زاده با اشاره به لزوم راه‌اندازی قرارگاه کشاورزی در استان اظهار داشت: با توجه به اینکه آذربایجان ‌غربی قطب کشاورزی کشور است باید به موضوع کشاورزی و صنایع وابسته به آن تمرکز کرد.

وی تصریح کرد: بی‌تردید تا زمانی که مدیر و کارگزاری بر روی یک مسئله‌ای تمرکز نداشته باشد برطرف کردن آن مشکل است و در این راستا اگر به مسائل و مشکلات مختلف به صورت روزانه نگریسته شود هیچ نتیجه‌ای عاید نمی‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه هم‌اکنون در موضوع محصولات کشاورزی، صادرات و در پیمان ارزی مشکلاتی وجود دارد و متاسفانه حتی ۲۴۰ کارت بازرگانی صادرکنندگان به سبب بازگرداندن ارز لغو شده است و نیز با توجه به اینکه شهر ارومیه در کشاورزی رتبه نخست استانی را دارد، بنابراین پیشنهاد تشکیل “قرارگاه کشاورزی” داده شد.

وی با اشاره به اینکه مسائل حوزه کشاورزی اعم از کاشت، داشت، برداشت، واسطه‌ها، صنایع وابسته حوزه کشاورزی و صادرات در بخش خصوصی و دولتی در ذیل قرارگاه کشاورزی جمع می‌شوند گفت: باید پیش از بروز مشکلات کشاورزی و پیش از اینکه میوه برداشت شود، راهکاری برای برطرف شدن مسائل مربوطه اتخاذ شود.

جلال‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه ۳۰ درصد سیب تولیدی استان به مصرف صنعتی رفته و سیب زیردرختی محسوب می‌شود اظهار داشت: این در حالی است که استاندارد سیب‌های صنعتی در دنیا ۱۵ درصد و حتی در برخی کشورها هفت درصد است و بنابراین باید فکری به حال مشکلات سالانه‌ای که گریبان‌گیر بخش کشاوزی است کرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه زمانی که میوه به سردخانه منتقل می‌شود به فکر صادرات آن می‌شویم تصریح کرد: بنابراین تشکیل چنین قرارگاهی که به صورت دائمی، فعالیت‌های دستگاه‌های مرتبط را رصد کرده و آنها را به کار گیرد لازم و ضروری است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: بی‌شک تشکیل قرارگاه کشاورزی در تقویت بخش کشاورزی و صنایع مرتبط مثمرثمر بوده و نتایج آن در سال آینده قابل ملاحظه است.

وی گفت: در این قرارگاه به غیر از سازمان جهاد کشاورزی، می‌توان ۱۳ دستگاه بخش خصوصی و دولتی اعم از سازمان صمت، اتاق بازرگانی، اداره استاندارد، گمرک و اتحادیه‎های مرتبط به حوزه کشاورزی و بازار میوه و تره‌بار را در آن عضو کرده و خوشبختانه دستگاه‌های مرتبط نیز از این موضوع استقبال کرده‌اند.

جلال‌زاده با تاکید بر اینکه در قرارگاه کشاورزی باید در ابتدا “مسئله‌شناسی” کرد افزود: در آن صورت در یافتن راهکار مسائل و مشکلات مختلف، راه درستی را انتخاب کرده و وضعیت کشاورزی بهبود می‌یابد.

وی اظهار داشت: بنابراین از هم اکنون مقدمات تشکیل قرارگاه کشاورزی آماده است و در دو هفته آینده آغاز به فعالیت رسمی می‌کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.