تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

راه‌اندازی پلیس امنیت اقتصادی در استان آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 13460
  • 29 بهمن 1398 - 8:06
راه‌اندازی پلیس امنیت اقتصادی در استان آذربایجان‌غربی
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی گفت: به‌زودی پلیس امنیت اقتصادی برای مبارزه با جرائم اقتصادی در آذربایجان‌غربی تشکیل می‌شود.

سامان غنی‌زاده بیان کرد: به‌زودی پلیس امنیت اقتصادی برای مبارزه با جرائم اقتصادی در استان راه‌اندازی شده و مقدمات آن در حال آماده‌سازی است.

 

وی افزود: همچنین امسال ۳۳۰ فقره پرونده جرائم اقتصادی به مبلغ پنج هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال بررسی شد.

 

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت در سال ۹۲ در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: پس از اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به فراوانی وقوع سرقت در کشور اظهار نگرانی فرمودند، این قرارگاه در همان سال تشکیل شد و امسال تعداد هفت هزار و ۸۳۳ نفر سارق دستگیر شدند.

 

غنی‌زاده تصریح کرد: امسال ۲۰۰ باند سرقت متلاشی شده که تعداد ۶۶۲ نفر در این باندها فعالیت می‌کردند و در این رابطه نیز یک هزار و ۳۹۶ فقره انواع سرقت کشف شد.

 

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی در فراوانی وقوع سرقت، استان ۱۸ کشور است، خاطر نشان کرد: از حیث نرخ جرم نسبت به جمعیت نیز در جایگاه ۳۲ کشور قرار دارد بنابراین آذربایجان‌غربی با وجود مشکلات بیکاری و فقر، جزو استان‌های امن در جرم و سرقت به شمار می‌رود.

 

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی ادامه داد: امسال یک هزار و ۹۴۸ عملیات منجر به کشف در استان به وقوع پیوسته که دو هزار و ۱۰ نفر در این رابطه دستگیر و ۱۱۳ دستگاه خودرو توقیف شدند و بیشترین کشفیات نیز انواع سیگار خارجی، انواع پوشاک و البسه، لوازم آرایشی و بهداشتی، فراورده‌های نفتی، دارو، قطعات یدکی اتومبیل، ارز و موادمحترقه بوده است.

 

غنی‌زاده اظهار کرد: آذربایجان‌غربی با وجود هم مرزی با سه کشور، جزو امن‌ترین استان‌های کشور به شمار رفته و در سرقت مسلحانه ۹۲ درصد و آدم ربایی ۴۰ درصد کاهش وجود داشته است.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=13460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.