تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

راه اندازی دستگاه تست کرونا در ارومیه

  • کد خبر : 13702
  • 15 اسفند 1398 - 4:47
راه اندازی دستگاه تست کرونا در ارومیه
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: آزمایشگاه تست کرونا در استان چکاپ شده و مجوز انجام تست این ویروس صادر شده است.

جواد آقازاده با اشاره به آغاز بیماری کرونا در کشور چین و پیش‌بینی شیوع آن در دنیا و به تبع آن در ایران اظهار کرد: از همان زمان، ستاد ملی مبارزه با بیماری کورنا تشکیل شد و در این رابطه استاندار آذربایجان‌غربی، نماینده ولی‌فقیه در استان و تمامی مسئولان استانی به صورت جدی پای کار آمدند.

 

وی افزود: برای مقابله با ویروس کورنا، سه بیمارستان معین در سطح استان تعیین شد و همچنین برنامه‌ریزی برای اعزام بیمار از روستا به شهر، آمادگی خانه‌های بهداشت در روستاها، حضور در پایانه‌ها و تب‌سنجی مسافران انجام و خوشبختانه همه‌گیری آنچنانی این ویروس در آذربایجان‌غربی وجود ندارد.

 

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کورنا در آذربایجان‌غربیتصریح کرد: تاکنون از ۱۵۰ نفر مشکوک به ویروس کرونا در استان نمونه‌گیری شده که نتیجه هفت مورد آن مثبت بوده است و از این هفت نفر چهار نفر مرخص شده و سه نفر نیز در بوکان و ارومیه بستری شده‌اند و وضعیت آنها نیز رو به بهبودی است.

 

آقازاده خاطر نشان کرد: تاکنون سه نفر نیز که مشکوک به مبتلا به ویروس کرونا بوده‌اند جان خود را از دست داده‌اند، که از این سه نفر، جواب آزمایش و نمونه‌گیری دو نفر منفی بوده است.

 

وی  با اشاره به اینکه آزمایشگاه تست کرونا در استان چکاپ شده و مجوز انجام تست آن صادر شده است، بیان کرد: در این آزمایشگاه امکان تشخیص ویروس کرونا در وهله نخست انجام می‌شود.

 

آقازاده با اشاره به طرح بسیج ملی پیشگیری از کرونا، ادامه داد: در این رابطه از تمامی ظرفیت‌ها باید استفاده کرده و همه پای کار آیند و برای این منظور نیز با همکاری سپاه شهدا، چهار هزار پایگاه بسیج در اختیار علوم‌پزشکی در روستاها قرار می‌گیرد.

 

 

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=13702

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.