تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

رتبه برتر کشوری آذربایجان غربی در تولید آب میوه وکنسانتره

  • کد خبر : 12665
  • 19 دی 1398 - 9:19
رتبه برتر کشوری آذربایجان غربی در تولید آب میوه وکنسانتره
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۷۵ واحد تولید آب میوه،کنسانتره و پودر میوه با ظرفیت بیش از ۳۰۹ هزار تن در سطح استان فعال است وآذربایجان غربی از این منظردر رتبه برتر کشوری قرار دارد.

اکبر کرامتی بیان کرد: واحدهای سورتینگ و بسته بندی میوه بویژه سیب درختی با هدف صادرات ، در حال حاضر ۲۲ و احد با ظرفیت بالای ۵۵ هزار و ۵۰ تن در سطح استان فعال است.

 

وی با بیان اینکه افزایش واحد های سورت و بسته بندی در اولویت برنامه های سازمان قرار دارد، افزود: این تعداد واحد سورتینگ و بسته بندی کافی نبوده و بایستی نسبت به توسعه این گونه واحدها اقدام شود.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: برای بهبود وضعیت اقتصادی باغداران، بایستی استفاده از شیوه های نوین و فنی در افزایش عملکرد در واحد سطح و همچنین توجه به اصلاح و نوسازی باغات توسط باغداران مد نظرقرار گیرد.

 

کرامتی اظهار کرد: در این راستا زیر ساخت ها و شرایط لازم با ایجاد باغات الگویی در سطح شهرستانها توسط واحدهای فنی بصورت الگوئی و مشارکتی با باغداران فراهم شده و در حال اجرا است.

 

وی با اشاره به اینکه میز سیب در استان مستقر و فعال بوده و دبیری آن را سازمان صنعت معدن و تجارت عهده دار می باشد، اذعان داشت: در این راستا سازمان جهادکشاورزی برای تسریع روند امور، بعد از پیگیری مستمر نسبت به تشکیل زنجیره تولید و صادرات سیب نیز اقدام نموده است.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بر اساس پی گیریها و مکاتبات متعدد انجام یافته ، ایجاد تسهیل در امر صادرات محصول سیب و  شناسایی بازارهای جدید صادراتی در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر روند صادرات توسط فعالین بخش در حال انجام بوده و پیگیر توسعه و افزایش حجم صادرات این محصول استراتژیک در استان هستیم.

 

کرامتی با بیان اینکه آذربایجان غربی قطب تولید سیب درختی درکشور می باشد، خاطر نشان کرد: در سایه همت کشاورزان سخت کوش و بهره مندی از روشهای نوین تولید و وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی مدرن فعال در استان کیفیت سیب تولیدی استان قطعاً از رتبه بالایی در سطح کشور برخوردار است.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12665

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.